Bestandsnaam van BatchConverter

Hoi allemaal

Ik gebruik myCADtools nu al een paar jaar, maar ik kan de oplossing (als die bestaat) niet vinden.

Ik werk aan sets van plaatwerkonderdelen (voornamelijk multi-body), BatchConverter stelt me in staat om de flat heel gemakkelijk in DXF te extraheren. Waar ik een probleem mee heb, is de manier waarop DXF's worden genoemd.

Het doet dit op de volgende manier: "uitgevouwen statusnaam" - "SW-bestandsnaam".dxf.

Ik heb in de opties gekeken of we waarden uit SW konden halen, maar ik kan niet vinden wat ik nodig heb (ik heb zelfs de aangepaste eigenschappen niet gevonden).

Over het algemeen zou ik graag willen kunnen zeggen dat het moet gebeuren: "SW-bestandsnaam"-"ongevouwen statusnaam".dxf. Maar het mooiste zou zijn om de naam van mijn onderdelen te kunnen terugvinden in de "lijst van gelaste onderdelen".

Als iemand een simpele oplossing heeft, ben ik er helemaal voor.

Bedankt.

1 like

Kijk naar de help, het is vrij duidelijk, om de delen te hernoemen staat het in de naam van de gegenereerde bestanden

https://help.visiativ.com/mycadtools/2020/fr/Ajout-Suppressionderegles.html

Sleep gewoon de naam van de configuratie achter de bestandsnaam en indien nodig kunt u de eigenschap met de naam van uw onderdeel toevoegen. Door  op de + en vervolgens waarde van een eigenschap van het document waarnaar wordt verwezen te drukken, voert u de naam van de eigenschap in (bijv. beschrijving).

4 likes

Hallo @sbadenis,

Ik heb al naar de online hulp gekeken,  het is waar dat het goed gedaan is.

Ik heb overal gezocht, in alle vakken en alle regels om de bestandsnaam te beheren, maar nergens komt de naam van de uitgevouwen toestand of de naam van het onderdeel voor in de lijst met gelaste onderdelen. Dit is jammer, want SheetMetalManufacturing, dat ik gebruik om maar te tekenen, gebruikt de namen in de lijst met gelaste onderdelen!

Ik heb ook getest met de naam van de configuratie (actief of niet) door ze te hernoemen (elke uitgevouwen staat wordt gekoppeld aan een afgeleide configuratie), het werkt niet...

Ik heb een eigenschap gevonden met de naam "SW-CutListItemName", ik heb geprobeerd deze te gebruiken in BatchConverter, maar zonder succes... Er komt een lege plek tevoorschijn.

Ik blijf zoeken, als ik in de goede richting ga en het is gewoon een syntaxisprobleem...

Bedankt

1 like

Hoi allemaal

Tijdens mijn onderzoek lukte het me niet om met BatchConverter te doen wat ik wilde...

Dus zocht ik het ergens anders... in de donkere modus (voor mij ;)) van macro's ...

En ik vond dit:

https://www.codestack.net/solidworks-api/document/sheet-metal/export-all-flat-patterns/

Deze macro is gewoon geweldig, je kunt het materiaal van het lichaam herstellen, de dikte... om mappen te maken waar DXF's op te slaan!

Ik denk dat de BatchConverter voor DXF's voorbij is.

2 likes

Hallo @a.eriaud,

Het is mogelijk om alle eigenschappen die in je lichaam aanwezig zijn te herstellen.

Om dit te doen, moet u in deze sectie de naam van de woning opgeven:

Oprecht

1 like

Hallo @fmarchand,

Ik had deze functie gezien, maar het haalt alleen de informatie op uit het eerste artikel op de lijst.

Daar loopt het vast... In hetzelfde deel (multiple body) in plaatwerk hebben we regelmatig verschillende diktes en/of materialen.

Met deze macro kan ik automatisch sorteren op basis van het materiaal en de dikte ervan.

Misschien een idee van evolutie...

Dit doet niets af aan mijn gebruik van MyCadTools (vooral die gericht zijn op plaatwerk en gelaste constructies), ik blijf de BatchConverter gebruiken, maar niet voor mijn DXF.

Dank u voor uw antwoord.

1 like

Hallo

Ik heb u bijgevoegd bij het verzoek tot evolutie met betrekking tot uw verzoek:

R&Dmy - Evolutie #136413

De mogelijkheid toegevoegd om onderdelen, onderdelen, onderdelen, lichamen te exporteren met behulp van onderdeeleigenschappen

U wordt op de hoogte gebracht wanneer de aanvraag in een toekomstige release in overweging wordt genomen.

De enige manier is op dit moment via SheetMetalManufacturing, omdat het mogelijk is om de eigenschappen van alle lichamen te herstellen.

Oprecht

1 like