Naam van aandelen bij het maken van aandelen in een assemblage

Hallo

Wanneer ik onderdelen rechtstreeks in een assemblage maak, maak ik me zorgen over de naam van deze onderdelen en wil ik dit punt graag verduidelijken.

In feite, als ik het goed zie, wanneer een onderdeel in een assemblage zit, zijn er 3 namen:
- de naam van het object van het aandeel,
- De naam van de artikelinstantie: hiermee kunt u meerdere instantiaties van hetzelfde onderdeelobject maken.
- de naam van het bestand dat eindigt op CATPart.

Wanneer ik een nieuw onderdeel in een merk maak door met de rechtermuisknop op het merk te klikken, vervolgens op Componenten en vervolgens op Nieuw onderdeel, maak ik een nieuw onderdeel in mijn merk. Door met de rechtermuisknop op het nieuw aangemaakte onderdeel te klikken en vervolgens op eigenschappen, kan ik de naam van het object van het onderdeel en de instantie ervan wijzigen. Ik verander dan deze 2 namen en ik geef ze dezelfde naam als ik in mijn vergadering maar één instantiatie van mij heb.

Aan de andere kant merk ik na registratie (via registratiebeheer en directory propagation) dat de bestandsnaam van mijn nieuw aangemaakte onderdeel nog steeds de naam Part1.CATPart heeft

Vragen:

1) Hoe kan ik de bestandsnaam (Part1.CATPart) van het nieuw aangemaakte onderdeel ook direct wijzigen?

2) Voor de delen die ik had gemaakt en die nog steeds een bestandsnaam hebben zoals Part1.CATPart, Part2.CATPart ... Wat raad je aan om ze een andere naam te geven?

3) Ik ben geïnteresseerd in uw feedback op de toewijzing van deze namen om een duidelijke methode van labels (namen) te hebben in een assemblage die veel onderdelen kan bevatten en soms meerdere keren hetzelfde onderdeel?

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Ik denk dat als je een onderdeel in een assemblage maakt

het zal altijd een onderdeel zijn, afhankelijk van deze genoemde montage, dus deel x.CATpart 

Ik denk dat ik denk dat het nodig zou zijn om in een kamer op te nemen en

alle dimensies en beperkingen die specifiek zijn voor de creatie van dit genoemde onderdeel

dus volledig onafhankelijk van de assemblage

en hernoem dit stuk en sla het op in de gewenste naam

Hallo

1) wijzig de Catia-optie 

Dit opent het venster om de verwijzing direct een naam te geven en dus impliciet de naam van het bestand.

2) We openen de assemblage en gebruiken vervolgens de opnamemanager (bestands- / opnamebeheer).

De dubbele punten worden gebruikt als excel (filters) 

We kiezen de acties die we willen doen op basis van wat we selecteren.

3) Het hangt af van het bedrijf waar je werkt, maar we vinden vaak :

De naam van het bestand, een samenvatting (ref van de fabrikant) wordt vaak toegevoegd, een aanduiding (type onderdelen) en de noties van versie, revisie (nummer en/of letter).

Het referentieveld (Catia) neemt de bestandsref zonder de andere verwijzingen

De naam van de instantie komt overeen met de aanduiding in het titelblok.

2 likes

Dank je wel Franck voor je antwoord.

Uw opmerkingen komen mij zeer goed uit.

Alleen voor punt 2 is het me niet gelukt.

In de recordmanager heb ik kolommen zoals in Excel. OK. Ik kan de naam van mijn aandelen echter niet wijzigen.

Door met de rechtermuisknop of linksklik op Part1.CATPart te klikken, kan ik de naam niet wijzigen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Voor punt 2, namelijk het hernoemen van de bestandsnamen van bepaalde onderdelen in een assembly.

Ik heb een methode gevonden.

Wijzig in Windows Verkenner de naam van de shares.

Vervolgens klik je in het CATProduct, bij het gedeelte waar je de naam wilt wijzigen, op de rechterknop en vervolgens op "vervangen door" en kies je het onderdeel waarvoor je zojuist de naam hebt gewijzigd.

Hallo

Met de rechtermuisknop kunt u de naam in de manager niet wijzigen, het is in het Windows-venster dat wordt geopend dat u wijzigt voordat u op Opslaan klikt (aangezien het onafhankelijke registratievakje is aangevinkt, bewaart Catia de actie die u zojuist hebt uitgevoerd in het geheugen en zal deze uitvoeren wanneer u op OK klikt in de manager.

2) Het replace commando is erg handig, vooral als je in de assemblage je beperkingen hebt gebaseerd op "gepubliceerde" elementen en dat het vervangende onderdeel ook hetzelfde type "gepubliceerde" elementen heeft met dezelfde namen. De kosten van de beperkingen worden opnieuw aangesloten en het vervangende onderdeel wordt correct gepositioneerd.