Assemblagegerelateerde stuklijst voor assemblage

Hallo

Ik heb assemblage A die meerdere keren een subassemblage B heeft. Als ik de MEP van A doe, voeg ik de nomenclatuur van A toe (+ promoot optie op de subassemblages), en ik neem op een blad op om de meningen van subassemblage B te hebben.

Tot zover geen probleem, maar dan selecteer ik op de weergaven van B: "koppel de ballontekst aan de opgegeven tabel"  wat de nomenclatuur van A is.

En ik begrijp niet waarom sommige onderdelen het juiste bubbelnummer hebben, en andere met * worden aangegeven.

Ik heb geprobeerd om subassemblage achteraf te promoten: het verandert niets.

Ik heb geprobeerd de bubbels weer vast te maken: het verandert niets.

Ik heb geprobeerd om bubbels terug te zetten op de stukken met *: ik krijg altijd *

Ik sloot SW en herbouwde vervolgens: niets...

Heeft iemand ooit dit probleem gehad? Of zou hij een oplossing hebben?

Catalogusnummer: sw 2019 SP5.0

Een terugkerend probleem bij ons, onafhankelijk van de uitvoeringen.
Vaak is de enige oplossing om de weergaven of zelfs het plan opnieuw te doen... :-((

Ik heb de indruk dat het probleem ontstaat wanneer je bent begonnen met het plaatsen van de bubbels voordat je de juiste tafel maakt.

1 like

Hallo

Ja inderdaad, ik had dit probleem, het is een configuratieprobleem in de titel van de tekening (SW 2018 SP4).

Ga anders naar de stuklijst en klik met de rechtermuisknop in de boom en zet de optie op onderdelen en zet de gedetailleerde optie plat.

En ga dan naar de geplaatste tafel, klik op de 3 pijlen die links van de tafel verschijnen en verklein de subassemblages tot alleen de gewenste onderdelen en dat is alles.

U kunt ook tekst invoegen en deze koppelen aan de gewenste ballon, wat de juiste referentie is in een andere weergave.

Mijn pc wordt verwerkt, ik kan geen screenshot maken .

Hou me op de hoogte bedankt @+

AR.

2 likes

Hallo

De tabel en de weergave verwijzen niet naar dezelfde configuratie.

daarom kunnen honderd stuks het nummer van deze d of (*) niet vinden

De tabel verwijst naar een configuratie

De weergave wijst naar een configuratie

Maar het is mogelijk om verschillende configuraties aan te wijzen .

Vandaar het probleem.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

Aangezien ik maar één configuratie in de assembly heb en één in de subassemblies, heb ik niet het probleem om al dan niet naar de juiste te wijzen.

Maar ik twijfelde, want alle configuraties waren op "standaard" gebleven. Door de configuratie van de subassemblages anders te noemen, wonder van de technologie: geen probleem meer. Tekstballonnen hebben een goede invloed op de getallen in de nomenclatuur!

Anders:

- Ik heb getest om het plan opnieuw uit te voeren, voor/na de nomenclatuur, de bubbels te plaatsen....   Altijd hetzelfde resultaat.

- de AR-oplossing, om alleen de onderdelen te laten werken. Maar voor de niet-gepromote subassemblages is het een beetje lastig, omdat de onderdelen samen zijn gegroepeerd tussen alle subassemblages: gepromoveerd en niet gepromoveerd.

Dus laten we zeggen dat het de 1e zin van AR is die me in staat stelde de oplossing te vinden.

Hallo

Ik wilde er ook aan toevoegen dat je de tekst van de ballon moet koppelen aan de tabel die is opgegeven in de MEP-weergave .

@+.

AR