Stuklijst - naam, kolom, hoeveelheid - meerdere configuraties

Hoi allemaal

Allereerst heb ik op het forum gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar ik kon zoiets niet vinden... Als iemand een idee heeft, ben ik er helemaal voor.

Ik maak een stuklijst in een SolidWorks-tekening, van een assemblage die meerdere configuraties bevat. De nomenclatuur wordt gemaakt via een sjabloon, dus alle kolommen en koppen zijn goed geformaliseerd. BEHALVE, de "hoeveelheid" kolommen die zijn toegevoegd voor elke configuratie anders dan de standaard.

In de Help van Solidworks zie ik soms "QTE", andere keren "QTY" en van mijn kant heb ik "hoeveelheid". Waar kan ik deze tekst instellen? Ik zie het nergens in de SolidWorks-opties ...

Het is niet veel, maar het is lastig om het te veranderen voor elke nieuwe nomenclatuur die ik maak.

Bedankt en een fijne dag verder.

1 like

Hallo

Zodra uw stuklijst correct is ingesteld, moet u een modelstuklijsttype "BOM plan client.sldbomtbt" registreren en opslaan.

Dit model zal de volgende keer dat de stuklijst op een nieuwe tekening wordt geplaatst, opnieuw moeten worden gebruikt.

Ik heb hetzelfde probleem met een assembly die is geconfigureerd voor Qty.

En dit zelfs als ik gebruik maak van een reeds geregistreerde klant bill of materials.

Op de standaard config, geen zorgen als ik de nomenclatuur verander naar een andere config ->PB ook.

Bedankt Froussel voor je feedback. Sbadenis beschrijft hetzelfde probleem goed.

Mijn *.sldbomtbt BOM is ingesteld met de QTE-kolom. Bij het toevoegen van andere configuraties krijg ik "Configuratienaam"/hoeveelheid bovenaan de kolom. Het is dit woord "kwantiteit" dat ik in QTE heb gezet .

Bedankt.

Hallo 

Ik heb de systeemoptie geprobeerd > tekenen > de naam van de hoeveelheidskolom in de stuklijst (Aantal) te wijzigen, maar deze keer is het de configuratienaam die niet is geïmplementeerd (het kan een bug op mijn werkstation zijn!?).  

Hallo

Als ik het probleem goed heb begrepen, zou het je moeten helpen,

S-011141

Waarom komt de titel van de hoeveelheidskolom in een zojuist gemaakte stuklijst niet overeen met de naam van de hoeveelheidstitel die is opgegeven in de stuklijstsjabloon?

Dit is een beperking van stuklijstsjablonen wanneer de assembly meerdere configuraties heeft.  Intern maakt SolidWorks een aparte hoeveelheidskolom voor elke configuratie, maar past de hoeveelheidstitel van het model alleen toe op de hoeveelheidskolom van een enkele configuratie.  Het is niet mogelijk om meerdere titels voor verschillende configuraties in een model op te geven, omdat dit een onmogelijke situatie zou creëren waarin een model niet zou werken met assemblages met een verschillend aantal configuraties.

Er bestond een verbeteringsverzoek in een inactieve staat (1039721), u bent vrij om een nieuw verzoek aan te maken vanuit uw klantenportaal, 

In de hoop je geholpen te hebben, een fijne dag, 

1 like

Hallo

Bedankt theo.cuadrado voor dit uitgebreide antwoord! Dus ik zal het elke keer bij handmatige bewerking moeten houden.

Bedankt Lynk voor de systeemoptie die ik nog niet had gezien. Ik heb hetzelfde gedrag als jij: alle nieuwe "hoeveelheid" kolommen voor verschillende configuraties hebben de juiste naam ("QTE") maar de naam van de configuratie verschijnt niet meer... Het is de slang die in zijn staart bijt...

Fijne dag