BOM: meerdere configuraties onder dezelfde lijn

Hallo

Is het in een Solidworks BOM mogelijk om meerdere configuraties van hetzelfde onderdeel onder één regel weer te geven?...... terwijl u doorgaat met het weergeven van meerdere rijen voor meerdere configuraties van een ander onderdeel.

Voorbeeld:

Een set bestaat uit twee stukken met meerdere configuraties (een CHC-schroef en een deurpakking). De CHC-schroef zal in verschillende lengtes verschijnen, net als de deurafdichting.

In de nomenclatuur moet elke configuratie van de CHC-schroef in verschillende regels voorkomen. Aan de andere kant moeten de deurafdichtingen onder een enkele lijn verschijnen, die de som van de lengtes bevat.

Op dit moment doen we dit door BOM-regels te verbergen, of door componenten uit te sluiten in de 3D. Dan schrijven we de som van de lengtes handmatig.  Wat niet zo'n elegante werkwijze is...

Enig idee? =)

Hallo S.Guillaume,

Ja, het is mogelijk om dit te doen, maar niet alles op dezelfde lijn.

Ik kan geen screenshots maken omdat mijn pc wordt verwerkt.

Ga gewoon naar de opties aan de linkerkant van uw scherm wanneer u op uw reeds ingevoegde stuklijst klikt en/of voordat u deze invoegt.

Hou me op de hoogte.

@+.

AR

2021-03-17_140827.jpg

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem, we werken alleen in "onderdelen" Ik heb onderdelen die recht zijn bewerkt en die tijdens de installatie "gedraaid" zijn. Dus heb ik een buigfunctie gemaakt met een andere hoek voor elke configuratie om een correct 3D-beeld te hebben, maar in het basisdeel is hetzelfde, dus ik wil maar één lijn op mijn stuklijst.

Ik heb ook schroeven die hetzelfde zijn, maar met configuraties van verschillende maten en lengtes en ik zou graag willen dat ze zichtbaar zijn in de nomenclatuur.

Als iemand de oplossing heeft, zal het me veel helpen

Hallo.

Ook ik kom dit probleem tegen. Heeft iemand een oplossing voor dit onderwerp?
Bedankt.

Hallo

Als je de MyCADtools suite met SMARTBOM hebt, zou het mogelijk moeten zijn.

:face_with_monocle:Na testen in feite niet mogelijk met SMARTBOM :scream: Sorry

Ik zie niet in hoe dit mogelijk zou kunnen zijn, hetzij op detail, hetzij op niet-detail, maar op een oplossing tussen de 2.
Het is onmogelijk om hoeveelheden te forceren en regels handmatig te verwijderen.

Ik heb twee verdraaide manieren gevonden om dit te bereiken:

1. Vorm een subassemblage met een globale variabele die gelijk is aan de som van de lengteafmetingen van de verschillende configuraties van het onderdeel (in de aanvraag voor @sguillaume : de deurafdichtingen)
  2. -de eenvoudigste naar mijn mening- gebruik de gelaste constructiemodus om in de context de verschillende lengtes van het onderdeel te creëren (in het verzoek om @sguillaume : de deurafdichtingen) en neem de eigenschap " totale lengte" van het gelaste lichaam op in een eigenschap van het onderdeel dat als aantal in de nomenclatuur moet worden gebruikt.
2 likes