Stuklijst die geen aangepaste netheid van configuraties afhandelt

Hoi allemaal

Op een van mijn assemblages heb ik een heel raar beestje. Ik heb het gewicht van mijn subassemblages ingevoerd in aangepaste eigenschappen die veranderen op basis van configuraties. Wanneer ik de configuraties van de subassemblages in de configuratiemanager wijzig, geen probleem, het gewicht verandert in de eigenschappen van het bestand.

Aan de andere kant, in de assemblagenomenclatuur, wanneer ik het gewicht in een nieuwe kolom invoeg, krijg ik overal het gewicht van een configuratie. Dus alle A-subassemblages hebben allemaal hetzelfde gewicht, terwijl ze niet dezelfde configuratie hebben en het gewicht zou moeten veranderen. Als ik de subassemblage open en op een andere configuratie klik, wordt de stuklijst bijgewerkt en zie ik overal hetzelfde gewicht van een andere configuratie.

Het is geen systeemdoel omdat ik een test heb gedaan met een kubus met 2 configuraties, beide in een assemblage geschoven en de nomenclatuur onderscheidt de twee gewichten goed. Het moet op het niveau van de subassemblages of mijn assemblage zijn. Ik werk al heel lang aan deze bestanden, dus ik kon iets stoms doen, een aangevinkte optie, iets. De optie Stuklijst bijwerken is ingeschakeld in de bestandseigenschappen op tabelniveau.

Ik zie het echt niet.

Dank u voor uw verlichting 

Hallo

SW neemt altijd de laagste informatie.
Voor mij zijn de aangepaste eigenschappen het laagst.

Je hebt het over het vakje om aan te vinken
Heb je het vakje aangevinkt: gebruik in de naam?

In de nomenclatuurtabel heb je verschillende opties:

Eerste niveau
Alleen onderdelen
Lijst in tabelvorm

Vriendelijke groeten
Bruno

@Bruno C.

Het vak dat ik in de stuklijst moet gebruiken in de configuratie-eigenschappen op het niveau van mijn onderdelen? Ja, ik denk dat het is aangevinkt, maar hoe dan ook, dit vak wordt alleen gebruikt om de beschrijving in een nomenclatuur te brengen

http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_NEW_ADD_CONFIG.htm

De BOM-tafel heeft het niveau (alleen onderdelen) dat bij mij past ja.