Nomenclaturen van reserveonderdelen

Hallo

Op een assemblage van laten we zeggen 300* onderdelen, hoef ik alleen de 10* onderdelen te identificeren en te nomenclatuur die "slijtage" onderdelen zijn

Ik moet de context laten zien (een deel van de andere 290* onderdelen) zodat we de slijtagedelen kunnen herkennen

Is het mogelijk om een tabel te maken die alleen bubbelstukken weergeeft?

Ik zou een bepaalde meta "SPARE_PART" kunnen toevoegen, maar ik weet niet hoe ik een BOM kan terugbrengen tot de aanwezigheid van deze metadata.

Bedankt voor je hulp

* figuur kan variëren met +/- 200%

Hallo

Het is mogelijk om onderdelen uit te sluiten van de stuklijst van een assemblage, direct uit de assemblage: door de onderdelen te selecteren en op de rechtermuisknop te klikken, worden de eigenschappen van de component weergegeven en vervolgens "uitsluiten van stuklijst" aangevinkt.

Fijne dag.

2 likes

Hallo

Dit soort dingen regelen we thuis.

We hebben een speciale tabel met een bepaalde syntaxis die een eigenschap tussen <> voor slijtageonderdelen plaatst:

ALS('Reserve'="Ja"; "< "Onderdeelnummer" >"; 'Onderdeelnummer'

Dit staat echter niet toe om een gereduceerde nomenclatuur te maken.

Het is vrij eenvoudig om alle rijen te verbergen die niet de eigenschap "SPARE_PART" hebben: u sorteert uw stuklijst volgens deze kolom "SPARE_PART" en u selecteert alle rijen die de eigenschap niet hebben en verbergt ze: het zijn 3 klikken (om elke keer opnieuw te beginnen wanneer de stuklijst wordt bijgewerkt..).

4 likes

bedankt voor de tip van de BOM

Daar gaan we mee verder,