Benamingen artikeldelen gelaste constructie

Hallo allemaal,

Ik kom naar je toe voor een verandering die me vrij eenvoudig lijkt, maar ik kan het niet toepassen
Ik wil mijn artikelen uit de lijst van gelaste constructies hernoemen naar de naam van mijn onderdelen

dan zal het als gevolg daarvan bij elk nieuw artikel de nummering +1 volgen

Bijgevoegde foto's

op dit moment doe ik het handmatig, maar ik zou graag een snelkoppeling naar een eigenschap of een aaneenschakeling willen maken om het bij elk nieuw onderdeel te automatiseren

Dank u voor uw advies

Hallo Florian
Zo'n macroknop kan erg handig zijn :wink:

1 like

Hallo

Dit kan eenvoudig worden gedaan met de tool " SmartProperties " uit het aanbod van myCADtools.

Ik heb een voorbeeldvideo voor je gemaakt (zie bijlage)

Hier is de link naar de myCADtools help als u meer informatie wilt: myCADtools help

Oprecht

5 likes

+1 voor de oplossing van @fmarchand.

Behalve dat ik een kleine macro moest maken om de teller te resetten.
image

Inhoud van het *.BAT bestand:

@echo off

ECHO f | XCOPY *Emplacement du fichier*SmartCounter_Num-mecanosoude.xml *Emplacement du fichier*SmartCounter_Num-mecanosoude_OLD.xml /Y
ECHO f | XCOPY *Emplacement du fichier*SmartCounter_Num-mecanosoude.xml *Emplacement du fichier*SmartCounter_Num-mecanosoude.xml /Y

cls
echo.

EXIT

En de toevoeging van de Macro-knop (Applicatietype) in Smartproperties.
image

met:
SmartCounter_Num-mecanosoude.xml => Smartproperties-bestand (verhogen Aantal+1)
SmartCounter_Num-mecanosoude_OLD.xml => Back-up van SmartCounter_Num-mecanosoude.xml (voor het geval dat).
en
SmartCounter_Num-mecanosoude-RAZ.xml => Startwaarde bij 0 en increment+1
<Value value="000" StartValue="0" step="1" />

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo

Normaal gesproken is het niet nodig om een macro te maken, u kunt een automatische teller gebruiken op basis van bijvoorbeeld de variabele "Bestandsnaam".
Dit betekent dat elke keer dat u een andere "Bestandsnaam"-waarde heeft, de teller vanaf nul begint.

Zie Help: Meter Type ''Geavanceerd''

Bie nGroeten

2 likes

hallo meneer Marchand

Een grote dank aan u

Ik heb alleen een klein probleempje bij het activeren van slimme tekeningen, de hernoeming houdt geen stand meer en ga terug naar de oorspronkelijke beschrijving

2 likes

Kun je het me laten zien?

1 like

Meneer, goedenavond, ik neem contact met u op, het werkte perfect om wat hernoeming uit te voeren

Ik wil nu graag onderdelentellers maken voor identieke onderdelen in een assemblage en hun waarden verhogen in de eigenschappen van de onderdelen om te voorkomen dat ik dit werk met de hand moet doen, ik denk dat het nodig is om een teller te maken met de naam SW-bestandsnaam, maar ik loop vast met hoe ik moet werken, bedankt voor je feedback

1 like

Hallo

Kunt u mij iets meer vertellen over het verzoek om het volledig te begrijpen?
Een voorbeeld

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Florian_Racine,
Je doet gewoon knop moet => eigenschap op het lichaam op het gesoldeerde element in uw lijst van gesoldeerde onderdelen en ga zo maar door...
Wordt vervolgd @+.
AR.

Hallo Florian,
Wis vervolgens een nieuwe nomenclatuur en laad deze opnieuw.
Het zou het moeten doen.
@+.
AR.

Goedenavond
Ja, als ik slimme eigenschappen gebruik in een assembly, wil ik een eigenschap toepassen op de geselecteerde onderdelen waaruit de assembly bestaat
een eigenschap die identieke onderdelen in deze assemblage zou tellen.
voor de toename van de eigenschappen van de geselecteerde onderdelen.

bijvoorbeeld assemblage 1 bestaande uit 3 delen P1 mark 9 delen P2

Ik wil graag de hoeveelheidseigenschap 3 in de P1-onderdelen verhogen. en de hoeveelheidseigenschap 9 in het P2-coördinatensysteem .

Of een teller met munten met dezelfde naam.

Dank u voor uw hulp.

Hallo

We kunnen zelfs een automatische multi-selectieteller op de assemblage gebruiken, zodat deze een waarde verhoogt op basis van een specifieke eigenschap.

Het is echter niet mogelijk om identieke onderdelen automatisch te detecteren. Identiek in naam, geometrie, enz...

Als u een automatische teller van SmartProperties gebruikt, moeten uw zogenaamde "identieke" bestanden dezelfde waarde hebben op de eigenschap als u gebruikt in de automatische teller.

Vriendelijke groeten