Componentnamen die niet up-to-date zijn in de Feature Manager van een assembly

Hallo mensen

Als ik een assemblage heb, open ik een van de onderdelen waarop ik een nieuwe naam heb "opgeslagen als". Ik heb de optie "kopie opslaan als" niet aangevinkt. Eenmaal opgeslagen, heeft het raam in mijn kamer de nieuwe naam.

Als ik terugga naar mijn montage, heeft het onderdeel nog steeds zijn oude naam!!

Als ik dit onderdeel opnieuw open vanuit de Feature Manager, zie ik het deel met de nieuwe naam!!

Hoe hard ik ook probeer te sluiten, opnieuw openen verandert er niets: de ASM Feature Manager wordt niet bijgewerkt.

In "tree display" heb ik wel "Show component names" aangevinkt, maar zonder verder effect op deze manip.

Als ik nu een nieuw onderdeel "Vervang" doe, wordt de Feature Manager goed bijgewerkt.

Ik gebruik SolidWorks 2013 SP4.0, ik werk buiten EPDM.

Als iemand weet hoe het moet...

Bij voorbaat dank

Hallo

SolidWorks 2013 SP4, het eerste dat u moet doen, is updaten naar SP5 ...

Ten tweede, is het een probleem met de configuratie van het werkstation?

Kun je een andere positie proberen? Reproduceert u het probleem?

Als je geen ander werkstation beschikbaar hebt, kun je de configuratie resetten door het register te hernoemen, en ik zal het in een ander bericht uitleggen.

Hallo

Als de assemblage open is, wordt deze normaal gesproken goed bijgewerkt.

Als het gesloten is, is het normaal dat het eerste stuk behouden blijft.

Het onderdeel is niet gemaakt in de assembly, hernoem vervolgens en manip vervolgens om de naam te wijzigen door op te slaan als?

Ik denk dat ik dit al eens eerder heb gezien, hij hield de naam veranderd in de vergadering...

OPEP

Hallo

Is het onderdeel de eerste keer (voordat het werd opgeslagen als) opgeslagen in de assemblage of als een extern bestand?

Ik had het geval waarin hij mijn subassemblage had opgeslagen in een andere map dan die van de set, en toen ik het opende, ging hij de opslag halen als.... Bizar

Dus wat ik deed, was dat ik het onderdeel liet vervangen en het nieuwe aangaf, en nadat ik deze vervelende back-up had verwijderd. 

Het is misschien niet de juiste behandeling, maar het werkte.

Meer info...

Ik heb een . SLDREG van mijn oude bedrijf, en het werkt weer...

Heb je enig idee welke optie dit soort grappen kunnen doen? Als het kan voorkomen dat alle instellingen opnieuw worden uitgevoerd...

u moet naar de "systeemopties" gaan, het hoofdstuk "bestandslocatie" en vervolgens "gerefereerde documenten" en de adres(sen) controleren: dit is de zoekplaats van Solidworks wanneer het klaar is met al zijn "automatische" zoekopdrachten naar referenties

Vink vervolgens de optie van het venster voor het opslaan van bestanden aan: "Kopie opslaan als" is aangevinkt? Zo ja; Het probleem komt daar vandaan

capture.jpg

Hallo

Het overkwam me gisteren weer. Bij het hervatten van een project. Bij verschillende gelegenheden toen het onderdeel werd vervangen, veranderde de naam niet.

Een simpele [Ctrl] [Q] loste het probleem op.

[Ctrl] [Q] = Opnieuw opbouwen

1 like

Net als in het originele bericht is de optie "kopie opslaan als" niet aangevinkt...

Wat betreft de vervanging van componenten, de naam wordt goed bijgewerkt, het fenomeen doet zich alleen voor als ik er een onderdeel onder registreer.

En natuurlijk maak ik deze opname met de montage open achter...

Ga in Solidworks naar Tools, Option, External Reference en vink het vakje "Update componentnamen wanneer documenten worden vervangen" aan

2 likes

Het werkt na een SoidWorks-herstart,

Heel erg bedankt Fthomas,

Fijne dag

Graag gedaan Benoit ;o)

1 like