Nee tegen het einde van de gratis service van Draftsight!

Hallo

Ik draai ook al 3 maanden met NanoCad, ik vind het ook erg goed, maar ik had nog een groot bestand (20 MB) dat ik niet kon openen. Ik moest het openen met Draftsight en het vervolgens opslaan als R14 om het te kunnen openen met NanoCad. 

Fijne dag

1 like

Hallo

Met dank aan @sbadenis en @OBI WAN  voor de link van NANOCAD, geprobeerd en aangenomen door ons ter vervanging van Draft-Sith voor 2 maanden, en voor wat ze ermee hebben gedaan, werkt het heel goed.

1 like

Hallo

Je hebt ook CadOGéo dat de nieuwste DWG/DXF-versies opent. Het is een zakelijk type, maar omdat het een complete CAD-software is, kan het worden gebruikt voor iedereen die plannen moet maken. De interface lijkt op de versies van Autocad 2010.... We zijn dus niet verloren.

De basisversie is gratis. De www.cadogeo.fr site

Ik denk dat het einde van de gratis dienst van Draftsight niet noodzakelijkerwijs de primaire bedoeling van Dassault Systèmes is. Ze vertrouwen op Autocad-compatibele CAD-bibliotheken gemaakt door een Amerikaans bedrijf genaamd ODA dat zijn royaltysysteem voor 2020 zal wijzigen door gratis versies te beperken. En aangezien 99% van de klonen hun bibliotheken gebruikt .....

Na het debat over gratis ... Zou u ermee instemmen om gratis aan software te werken, zodat andere mensen het kunnen gebruiken en voor hun eigen service kunnen betalen? Ik denk dat het bestaan van een tool die me tijd bespaart en tegen een eerlijke prijs wordt aangeboden, gerechtvaardigd is.

Hallo

@ mourey.patrick : Ik ben het niet echt met je eens, ik zal het uitleggen wanneer je SW verwerft en wordt aangeprezen als een gratis draftsight. Dan, eenmaal ondertekend, zeggen we "uh nee, het betaalt",  niet  cool.

Moge de kracht met je zijn.

6 likes

@ OBI WAN +1 Als je al jaren opschept over Solidworks om Autocad te vervangen en met het voordeel van Draftsight gelijk aan Autocad als een gratis equivalent en als je eenmaal de sprong waagt, moet je ervoor betalen, het gaat ook goed voor mij ..

@ mourey.patrick Ik heb net CadOGéo geprobeerd en het is niet geschikt voor mijn geval. Ik kan de dwg-bestanden die ik heb niet openen (noch de kleine, noch de grote) En deze bestanden openen zonder problemen met draftsight of NanoCad.

Het enige nadeel van NanoCad, afgezien van de Engelse taal, is dat het geen recente versies van dwg opent. Maar het is voor ons voldoende om een Drafsight- of Autocad-licentie te hebben om in een lagere versie te kunnen registreren, zodat onze ongeveer 20 cartoonisten deze vervolgens op hun respectievelijke werkstations kunnen gebruiken. (vaak in eenvoudige lees- of snelle lay-outplan)

4 likes

@ + 1 OBIWAN

Tegen de prijs van de SW-licentie moet de DraftSith-licentie worden meegeleverd met ten minste een equivalent van de versie die tot nu toe gratis was.

2 likes

Hallo

Ik heb geen problemen met het openen van dwgs (10kb tot enkele honderden MB's) onder CadOGéo, behalve soms als er externe referenties zijn (maar als ze niet aanwezig zijn op het werkstation van de client!). U moet enkele voorbeelden van problemen op de contactpagina van de site sturen.

Maar ik denk erover na, wees voorzichtig, de gratis versie opent  en bewerkt alleen bestanden tot de versie van 2009. Terwijl de betaalde versie wordt geopend en bewerkt tot de 2020-versie.

Ik ben misschien verkeerd begrepen in termen van gratis toegang. Dassault zou inderdaad een pakket kunnen maken voor de 2 softwares.

Wat me stoort, is de ontwikkeling van abonnementen om software aan te schaffen en het is de schuld van ADOBe. Als ik een kleine ondernemer ben die alleen de belangrijkste functies van een software nodig heeft (wat voor veel mensen nog steeds het geval is), wil ik niet elk jaar mijn hand in mijn zak steken om de nieuwste software te hebben mounten met nieuwe functies die me niet interesseren. Ik ken veel mensen die werken met Autocad 2006 (nou ja, je moet op XP :() Daarnaast zorgt het voor veel afhankelijkheid van de uitgever....

1 like

Hoi allemaal

Heeft iemand geprobeerd het idee van FUZ3D met dwg editor geleverd door Solidworks op het moment om Drafsight te vervangen?

Bij voorbaat dank.

Ja ik, hihihhihi (grapje)

Het enige probleem dat er kan zijn, is de versie van de dwg die je kunt openen (na 2009 verknoeid, ga ik door SW en sla ik opnieuw op in DWG 2000 bijvoorbeeld om het aan te passen)

Voor degenen die de SW-cd's tot 2009 hebben, heb je alles wat je nodig hebt op de betreffende plaat.

Kopieer de map DWeditor en installeer deze.

3 likes

Kleine bijlage: om een Autocad-bestand naar een eerdere versie te converteren, moet u DWG TrueView gebruiken, een gratis Autodesk-tool.

2 likes

Nou, eindelijk is het nog steeds gratis Draftsight!! Weet iemand waarom? Valse reclame om gebruikers te laten betalen?!

1 like

Hoi allemaal

Ik heb de indruk dat het gratis blijft totdat je je gratis activeringsjaar uitmaakt.

Hier hadden we in januari een positie in reactivering: het was niet langer mogelijk om het te lanceren zonder te betalen.

De mijne werkt nog steeds... Tot wanneer?

Een andere collega kreeg voor de kerstvakantie het bericht van reactivatie, dus misschien nog een jaar gratis als mijn theorie klopt.

Iedereen weet hoe te achterhalen de "verjaardag" datum van DraftSight activering?

1 like

Voor degenen die "dwgeditor" gebruiken of willen gebruiken: de software uit 2009 kent de meest recente formaten van dwgs niet.

Het is dus mogelijk dat een recent dwg-bestand niet kan worden geopend met DWG editor.

Gelukkig heeft Autocad de magische oplossing: installeer gewoon Autodesk's "dwg Trueview" die gratis en hier beschikbaar is: https://www.autodesk.fr/products/dwg/viewers#

Deze software is een dwg-viewer en stelt je bovendien in staat om de versie van de dwg gratis te wijzigen (en dus over te schakelen van een recent formaat naar een oud formaat dat leesbaar / bewerkbaar is door  "dwgeditor"). De kers op de taart: je kunt conversiebatches maken om meerdere bestanden tegelijk te verwerken.

3 likes

Ik moet hier naar kijken, met behulp van DWG-editor, als ik het bestand niet kan openen, gebruik ik gewoon SW om het te doen en het bijvoorbeeld naar versie 2000 te converteren . maar SW is traag genoeg om een DWG/DXF te openen.

Zodra ik aan het werk ga ga ik het testen^^

Fijne dag voor jou

Hallo

Na de stopzetting van DraftSight hebben we thuis verschillende alternatieven getest en alle gratis en dezelfde functies beloofd.

Onze uiteindelijke keuze viel op NanoCadhttps://nanocad.com/

Er is een gratis versie, maar dan in het Engels.

Door een beetje op de site te graven, zou je snel de vertaalbestanden moeten vinden om een Franse versie te hebben.

(Voor het geval dat, aarzel niet om me een berichtje te sturen en ik stuur je de elementen om de vertaling Fr te "krijgen")

Geïnstalleerd op alle werkstations van het bedrijf sinds het begin van de maand, wordt de feedback van ons meer dan gewaardeerd ^^

nanocad.png
3 likes

Hallo @  Macros227

Kunt u uw nanocad-oplossing uploaden op het forum in het Frans, het kan mensen interesseren .

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Weet u, met een DraftSight 2018 x64 SP3-licentie geïnstalleerd, hoe u het einde van de periode van een jaar vóór heractivering en dus overschakelen naar betalen kunt achterhalen?

Ik heb gezocht, maar ik kon niets vinden en ik heb de activeringsmails verwijderd waar ik deze datum had kunnen vinden...