Een van de opdrachtgevers kwam op een dag bij ons met een eis met betrekking tot de wijze en informatie waaraan een offerte (annotatie) moet voldoen (aangeven) <zie bijlage >.
Dus ik antwoordde direct dat het niet mogelijk is (onder solidworks) omdat het volgens hem niet discutabel is (of het is alles wat hij wist of de software waarmee hij gewend is te werken !?), zelfs als ik wist dat sommige software dit soort combinaties aanbiedt (citaat zonder zijlijn of abseilen, Hartafstand met boordiameter in een enkele regel, lassymbolen niet aanwezig in Solidworks , zelfs niet na het kiezen van de juiste standaard.... Etc), en (onder ons) is het zelfs mogelijk om ze op veel manieren met solidworks te doen, maar niet gemakkelijk en vooral niet voor projectprojecten met honderden betrokken onderdelen per project,
En dus stel ik mezelf de vraag, de technische tekening wordt beheerst door wat? Normen, gidsen, standaarden...? Wat zijn uw referenties? ,
Ik bedoel, in deze situatie, en als ik hem de "ISO-norm Ik weet niet wat" zou laten zien, waarbij de lineaire dimensie wordt gedefinieerd door een waarde, bevestigingslijn met een gegeven dikte.... Enz., dat zou het beste antwoord zijn geweest, om nog maar te zwijgen van de soorten algemene tekeningen, definities.. Enz
Er zijn normen en regels van de kunst. Ook wordt wel eens gezegd dat de klant altijd gelijk heeft.
Het voorbeeld dat je geeft komt uit een raamwerkplan. Dit is een heel bijzonder vakgebied. Als er veel onderdelen op het spel staan, veel projecten op het spel staan, kan het de moeite waard zijn om oplossingen te vinden om positief op de klant te reageren.
Ik heb het gevoel dat het bijgevoegde fotoplan een beetje gedateerd is, het ziet eruit als een oud handgemaakt plan.
kijk eens naar dit wat mij actueler lijkt en ook MEMOTECH gerapporteerd door @TP. Het zou niet nutteloos zijn om ook te verwijzen naar NF DTU 32.1 "Staalkader".
In feite is wat uw klant vraagt vrij eenvoudig te doen op SolidWorks. Het is heel typerend voor een metalen frame.
Om te dimensioneren, hoeft u alleen maar een annotatie aan uw profielen toe te voegen die het volgende bevat: Een ref en vervolgens de sectie gevolgd door de lengte. Al deze informatie heeft betrekking op de eigenschappen van gelaste onderdelen, dus het is haalbaar.
Voorbeeld in deze gevallen: Ref C15, Profiel L 50x5 , lengte 2828 mm