Hallo allemaal, op een oud plan vind ik de J12-standaard voor algemene toleranties. Heeft iemand deze norm? Ik ben hier ook op zoek naar een PDF van gdi uit 1980, om er misschien deze standaard in te vinden. Bedankt!
Hallo
Ik denk niet dat het per se een standaard is, maar eerder een IT... Nee?
Trouwens... D12 ?
Hallo, is dat wat je zoekt?
Ik vroeg me af of het inderdaad een aanpassing of een standaard was, dus het zou een aanpassing zijn, een IT denk je? En J12 is daar gemarkeerd op het plan.
Hallo
Als ik me niet vergis, waren de toleranties eerder js en niet alleen J die, naar het mij voorkomt, altijd is gebruikt om de kwaliteit van een as of een boring aan te geven (afhankelijk van de hoofdletter of kleine letter).
Waarschijnlijk een invoerfout in het plan.
Ik denk hetzelfde
Nog een link https://www.bsa-groupe.fr/uploads/TPHDguAA/documenttechnique-tolrancesdefabrication.pdf
In mijn GDI uit 1986 verschijnen de 2:
Om te muggenziften, een aanpassing is wanneer je 2 toleranties hebt zoals H7g6.
Anders is het gewoon een manier om tolerantie te coderen.
Hallo
Ja, maar zoveel als de J om de tolerantie van een bepaalde beoordeling te bepalen, zit ik goed, maar in het algemeen tolerantie van een plan heb ik grote twijfel. js is aan de andere kant iets gebruikelijker in algemene tolerantie in oude plannen, maar uit het geheugen was het het volgen van een norm vóór de implementatie van ISO 2768-typenormen, maar ik kan het mis hebben
J en J's (of j en js) zijn hetzelfde. De s is zeker toegevoegd om mogelijke verwarring te voorkomen bij het reproduceren van de plannen (ten tijde van ammoniakafdrukken)
Bjr. Naar mijn mening lijkt het meer op Js12. De standaarden zijn helaas geen zelfbediening. Ze moeten worden betaald. Het doorgeven of reproduceren van een norm is verboden. Ik raad u dan ook aan om dit soort service op geen enkele site aan te vragen. U zult zeker en gemakkelijk vinden wat u zoekt, maar doe het subtiel. De persoon die verantwoordelijk is voor uw kwaliteitsafdeling (als u die heeft! ) zou u in theorie tot de orde moeten roepen! Succes.