Nieuw coördinatensysteem - vectorrotatie

Hallo

Ik kan gemakkelijk een nieuw coördinatensysteem maken onder SW2015.
Kan SW me de hoeken geven waarmee ik van het oorspronkelijke coördinatensysteem naar het nieuw gecreëerde coördinatensysteem kan gaan?

moet je schetsen (musts) maken in XYZ voor de bouw

op elk referentiepunt 

en afmeting in hoeken

@+

1 like

Hallo

Kun je je voorstellen wat je wilt doen?

Als u een nieuw coördinatensysteem maakt, is dit waarschijnlijk volgens de parameters die u hebt aangegeven (randen, lijnen, schetsen, enz.) in relatie tot het XYZ-coördinatensysteem, dus waarom zou u willen dat SolidWorks ze aan u teruggeeft? Is het voor een tekening?

1 like

In feite creëer ik een coördinatensysteem door een punt op een 3D-oppervlak te projecteren. Ik maak dan een segment dat normaal is voor dit oppervlak en dat door het gecreëerde punt gaat. Het enige wat ik hoef te doen is een zelfstandig naamwoordsegment maken om te oriënteren.
Ik kan een nieuw coördinatensysteem maken zonder eerst de rotatiehoeken in te voeren
Ik zou nu graag de rotatiehoeken willen weten waarmee je van het oorspronkelijke coördinatensysteem naar dit nieuwe coördinatensysteem kunt gaan.
Het meetinstrument voor solidworks geeft in dit geval geen hoek, het geeft alleen de XYZ-positie van de oorsprong van het coördinatensysteem (Euler-hoeken?).

repere_point_2.jpg