Nieuw voor sw 2020

Hallo gemeenschap, hoe gaat het met jullie?

Nou, hier zijn we  net verhuisd naar sw 2020 en aangezien er geen mycad  meer is (GRRR !!   :( ) en dat ik de 250 pagina's van de pdf nog niet heb vervaagd, kun je wat innovatie(s) delen die je leuk vond aan deze nieuwe versie, evenals je indrukken.

Bedankt.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Hallo

Van mijn kant vond ik niets heel positiefs in deze versie van 2020.

Aan de andere kant, display bugs en ongeëvenaarde traagheid .... :-(

5 likes

Je hoeft niet per se de 240 pagina's te lezen xD

Zo ongeveer basis SW, je hebt maar een paar hoofdstukken. De rest zit op de supplementen (tenzij je ze gebruikt misschien)

Kortom, het duurt maximaal 10 minuten ^^

De leuke dingen: de markering op het onderdeel/assemblage, de verbetering van de creatie van symmetrische onderdelen, de verschillende posities op dezelfde MEP-weergave, de mogelijkheid om in de 2020-versie een assemblage te registreren zonder de onderliggende onderdelen, de enveloptool enz. 

Een volledige samenvatting vindt u op pagina 15-16

@++

6 likes

Bij de ietwat zware tekening diafragma, de mogelijkheid om het te kunnen openen in de wikkelmodus om eenvoudig de afmetingen te nemen en die het snellere openen mogelijk maakt. Maar ik vind dat de tekeningen ook erg traag zijn voor delen die niet zo zwaar zijn...

3 likes

Hallo @Obi Wan

Het zijn de beperkingen in de assemblages die aanzienlijk zijn verbeterd omdat we sinds 2019 het onderdeel niet meer hoeven te openen om het te verwijderen, maar het is vooral de manier om de beperkingen in te stellen. Ze zijn verbeterd ten opzichte van 2019 of toen de schroef niet in de goede richting stond, was het een puinhoop. Daar creëerden ze een klein pictogram waarmee de betekenis kan worden omgekeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=ImEQI0wo_2o&feature=emb_rel_pause

Voor mij die veel aan kinematica doet, is het de nieuwe functie onder flexibele montage veel beter dan voorheen
https://www.solidworks.com/media/whats-new-solidworks-2020-flexible-components

Ik ben ook dol op de reparatie van filet en afschuining
https://www.youtube.com/watch?v=b2HutndnzB8&list=PLiKqXuECiKNLTM8UXfT98yaStcUt_L30H&index=6

Meer verbeteringen om met een potlood op een tablet te werken of je kunt heel snel een stuk of een schets maken voor degenen die weten hoe ze met de vrije hand in perspectief moeten tekenen. Natuurlijk werken er nog maar heel weinig mensen met een tablet, maar als je een ontwerpsupervisor bent, kun je gemakkelijk een onderdeel aanpassen en de opmerkingen toevoegen die goed gaan. Dit voorkomt dat je heen en weer moet gaan met de leidinggevende.
https://www.youtube.com/watch?v=N0w671qFriU&list=PLiKqXuECiKNLTM8UXfT98yaStcUt_L30H&index=19.
Het is vooral bij het maken van kleine ontwerpschetsen (voor de eerste ontwerpen) dat het veel sneller gaat met de tablet. In ieder geval veel sneller dan met ontwerpschetsen en blokken.

In de MEP kunt u de weergave van een andere positie hebben, dit stelt u in staat om de geest van verschillende configuraties weer te geven alsof u de verschillende onderdelen over elkaar heen legt. Erg handig voor het controleren van de o.c. afmetingen http://help.solidworks.com/2020/french/WhatsNew/t_drawing_alternate_position_views.htm#wzz1549655616952

Bij plaatwerk is verbetering van de uitgeklapte toestand http://help.solidworks.com/2020/french/WhatsNew/c_convert_sheet_metal.htm?id=e2cde9e2c098457a8d2303255a3d12e3#Pg0

Veel, heel veel dingen, maar aan te passen aan wat het bedrijf produceert. (zie bijvoorbeeld het creëren van silhouet-entiteiten om alleen het essentiële in groepswerk te communiceren)

Ik had de indruk van een duidelijke verbetering met de 2019 en vooral de 2020, in tegenstelling tot in het verleden waar er alleen functies werden toegevoegd op basis van hetzelfde principe. Nu is er steeds meer dat in de buurt komt van Nurbs tekeningen (vgl. in dit verband de decimering van een grafisch gaaslichaam). Het is dus mogelijk om native STL-bestanden direct te wijzigen zonder een conversie te doorlopen.

We zouden kunnen zeggen dat er een versnelling is ten opzichte van de 2018 en natuurlijk alles wat daarvoor is. Voor degenen die de 2019 en de 2020 niet kunnen krijgen, heb ik een heel sterk gevoel dat ze het slachtoffer zullen worden van het technologische tekort, Het is geen probleem in hun bedrijf dat relatief stabiele producten heeft op het gebied van ontwerp en innovatie, maar dat zal het zeker zijn voor de rest van hun carrière.

Vriendelijke groeten

PS: we kunnen allemaal praten over het technologische tekort als je wilt  ;-)  ;-)

.

4 likes

Hallo

Bedankt voor je feedback met je informatie, ik weet wat ik eerst moet schillen. Ik laat deze post voorlopig open om hem te laten leven.

Wat ik in eerste instantie leuk vind, maar gadgets, zijn de geanimeerde miniaturen.

Tot ziens op MyCAD 2021???????

Fijne dag voor jou.

Moge de Kracht met je zijn

1 like

We bereiden ook de installatie van de 2020 voor (update sinds 2018) bedankt voor de feedback!

Wat me bang maakt, is de traagheid... Omdat we steeds complexere assemblages hebben.

Een collega sluit het genre af met meer dan 80.000 stuks in het bijzonder. (ontleden in verschillende assemblages en subassemblages)

@sbadenis ,

We hebben ook assemblages van een enorme omvang. We hebben niet echt last gehad van SW2019, ik hoop dat 2020 minstens  zo zal zijn als SW 2019. Op het eerste gezicht lijkt 2020 mij vloeiender in de zoom vanzoom met een zeer goede scherpte beelden op het scherm. Aan de andere kant vind  ik dat het laden van de servers langer duurt , maar het is slechts een eerste indruk.

1 like

Bedankt voor de feedback @OBI WAN met of zonder PDM?

Van onze kant werken we zonder te werken aan de live server, ongeveer 20 cartoonisten.

Hallo

Wat mij betreft, het is inderdaad dezelfde observatie als Pierre.S

@+.

AR

3 likes

@sbadenis

precies zoals wij, geen PDM en 15 cartoonisten.

Voor onze activiteit hebben we een tekenmethode ontwikkeld op basis van schematische weergaven van onze assemblages, onderdelen en subassemblages. We gebruiken de Defeature ook zodra een assemblage 100% is afgerond en stipt de speedpack alleen aan het begin van de deal of gewoon gedurende de dag.

2 likes

Hoi allemaal

Prestaties op individuele werkstations met een hardwareconfiguratie werken erg goed, maar je lijkt aanzienlijke verschillen te hebben als je in een netwerk en/of PDM werkt.

Het lijkt erop gewezen -maar dit had je natuurlijk begrepen- dat de inspanning gericht moet zijn op de server, die zeker niet geoptimaliseerd is voor multi-users die aan dezelfde set of groepen sets werken (er is nogal wat latency op alle verdiepingen). Dus of het is uw organisatie die zich aanpast aan de server, of het is de server die het onderwerp moet zijn van een zeer krappe scope. Wat het bedrijf kost, zijn mensen als we hun natuurlijke productiviteit vertragen terwijl we de server  niet om zijn mening vragen, dus we kunnen net zo goed het onafhankelijke IT-deel van SW voor onze rekening nemen.
In feite is het een klassieker in de IT en een van de goede oplossingen is zowel om de organisatie aan te passen als natuurlijk om hard te werken aan de servers die zelden worden geoptimaliseerd in KMO's waar dit niet de kernactiviteit is.

Gelukkig de kracht en zeker bij jou  :-) Je hebt al intelligentie ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @OBI WAN

Ik doe een beetje HS

[HS AAN]

Het probleem van grote vergaderingen krabt de hoofden van veel mensen in de wereld.

Maar de ontwikkelaars van SW pakken dit probleem al sinds 2019 aan en gaan in 2021 aan de slag.

Kijk hier, er zit een bankje tussen twee versies van Solidworks, waaronder de 2021. Kijk om 11:14 het is nog spectaculairder dan tussen de 2018 en de 2019

https://www.youtube.com/watch?v=vxuvhHFsfLc

Je hebt nog andere zeer spectaculaire functies ;-)in de rest van de video

[HS/UIT]

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik bevestig dat ik echt veel latentie heb, heel veel in vergelijking met de 2019 waar ik nu al spijt van heb na 2 dagen gebruik. Ik ben bang voor de toekomst. SW2020 een echte ramp.

2 likes

Hallo @ OBI WAN

Kijk in de video van de 2020 (vanaf 10:57) je moet iets controleren om de grote algehele optimalisatie te hebben. Dit bestaat al sinds 2019.

Kijk naar de bijlage ;-) en houd ons op de hoogte. (Als er geen verbetering wordt aangebracht, sturen we geen reageerbuis gevuld met covid-virus naar SW-ontwikkelaars)

Serieuzer, u moet in onderhoud zijn, dus het is aan de hotline om u hierbij te helpen.

Vriendelijke groeten

grand_ensemble_optimisation_-_2020-09-30_10_38_06-window.jpg
1 like

Hallo @OBI WAN, hallo @ allemaal, 

Het is niet de bedoeling dat ik het je nu vertel, maar aangezien je het erover hebt... We bereiden de volgende myCADday in 100% digitaal voor op 5 november 2020! En voor deze editie zullen gebruikers in de schijnwerpers staan voor uw grootste plezier:)

Ik vertel je binnenkort meer, aarzel niet om Lynkoa's Twitter-pagina te volgen om de live informatie te krijgen https://twitter.com/lynkoa 

Fijne dag voor jou:) 

Coralie 

4 likes

Hallo @Coralie,

Ik neem er nota van en reserveer alvast mijn datum. Ik denk dat je nog niet te veel kunt zeggen, maar ik had graag willen weten hoe lang het duurt om mijn agenda te blokkeren.

Bedankt.

Voor degenen die langzame tekeningen hebben:

We hebben een bug gevonden op de 2020 Sp3.0.

Als het arceringspatroon erg ingewikkeld is voor een bepaald materiaal met een hoge schaal, maakt zelfs een basistekening een hamer zodra er een snede is (we hadden een 'pied-de-poule'-patroon met schaal 64 ...).

De oplossing: neem 'eenvoudige' arceringen en niet te hoge schaalfactoren of idealiter een effen display.

De RPD, als je op hen wilt stemmen om het te corrigeren, is dat het zal zijn ... Ain van bug: SPR 1156484 (we kunnen dromen voor een update in SP5.0)

Nb: als je een gewoon patroon kiest, heb je sinds SW2014 nog een displayfout...: het spr-nummer is het 476546. Maar de omzeilingsmethode die in de RPD wordt beschreven, is eenvoudig.

Anders voor degenen die EPDM hebben: de 2020 sp 3.0 van SW+EPDM is een vervloekte combinatie: EPDM slaagt erin om bugs te creëren in de SW-gebruikersinterface. Mijn team is bezig met het ontslaan van gek....

A priori (volgens de hotline..) zou dit probleem worden opgelost in Sp4.0

De epdm sp3.0 conversietool heeft ook een bug bij het archiveren zodra de bestanden zijn geconverteerd: de archiveringstijd is ongeveer 5 tot 8x de tijd die nodig is voor de conversie > het duurt echt lang en de taken hebben de neiging om te crashen. Wanneer het crasht, zijn we goed om de extractie te annuleren of de bestanden met de hand te archiveren op de computer die is gecrasht (archiveren of de extractie annuleren op 5000 bestanden: de droom ...). Ik weet niet of de PS4.0 dit probleem oplost.

Tot slot: zoals gebruikelijk bij elke nieuwe versie lost SW 1 bug op, voegt een verbetering toe en creëerde 2 bugs die voorheen niet bestonden... Ik weet niet zeker of de balans echt positief is. Op dit moment breng ik mijn dagen door met de visiativ hotline en die van mijn EPDM dealer...

Het zou over 4 maanden beter moeten zijn als we op de sp5 zijn en we alle trucs hebben om de verschillende bugs te omzeilen (je moet optimistisch blijven in het leven)

4 likes

@froussel ,

Bedankt voor deze feedback en het delen van ervaringen die zeker nuttig voor ons zullen zijn.

+1

@Zozo_mp ,

bedankt voor je info, hier is mijn feedback hierboven, je adviseert me =>

"Kijk in de video van de 2020 (vanaf 10:57) je moet iets aanvinken om de optimalisatie groot in te stellen. Dit bestaat al sinds 2019."

Ik had gisteren de hotline en hier is hun feedback =>"

Toen u uw werkstation in handen nam, legde u mij de problemen uit die u tegenkwam, namelijk ongeveer 10 minuten langer openen op een groot bestand, traagheid wanneer u eraan werkt (niet zoomen of roteren), evenals traagheid wanneer u van de ene 3D naar de andere gaat,  

Zoals gezegd, nodig ik je uit om naar Extra->Opties -> Prestaties te gaan en verbeterde grafische prestaties uit te schakelen, 

Start solidworks opnieuw op en doe een open test, "

Ik geef aan dat ik op een state-of-the-art pc zit die ik maandag heb ontvangen.

Ik moet nog wat testjes doen, ik hou jullie op de hoogte.