Hallo
Van mijn kant ging ik van 2014 naar 2018 (bekijk 2015 en 2016 werkten niet op het pack and go-niveau)
- Dan heet de takeaway samenstelling pack & go, .... Het ziet er mooi uit en niet erg Frans meer. De tekening(en) wordt automatisch gecontroleerd.
- Het is mogelijk om in een schets de vlakken te gebruiken om een symmetrie te maken in plaats van een as te gebruiken . maar is geldig voor het moment dat bij de schepping, laat me uitleggen:
Je maakt een lijn, je selecteert je vliegtuig + lijn en dan op spiegel, daar werkt het, aan de andere kant als je 2 lijnen maakt die je symmetrisch wilt maken met een ba vlak daar werkt het niet (al gemeld aan technische ondersteuning)
- Aan de andere kant kun je in een 3D-schets ten slotte symmetrie gebruiken om via een vlak te creëren of te beperken. (Ik gebruik deze functie veel, het vereenvoudigt 3D-schetsen enorm)
- In een assemblage voor symmetrieën is de volgorde van selectie weer omgekeerd ( terug naar versie 2009), je moet eerst de as of het vlak selecteren en dan de 2 delen met symmetrische uitsparing. (Er zou een optie moeten zijn om de volgorde van selectie te kiezen)
- Aan de andere kant, wees voorzichtig met de functies: Quick Sketch, Instant 2D en 3D en Shaded Sketch Contours die ik persoonlijk meteen deactiveer op een nieuwe SolidWorks
De gearceerde schetsomtrek maakt het mogelijk om, wanneer je 1 of meer gesloten geometrie hebt, de binnenkant van een rechthoek te selecteren, bijvoorbeeld alsof het een oppervlak is, persoonlijk stoorde het me vanaf het begin... dus vuilnis :p
- Een optie zou standaard moeten zijn en die ik gevaarlijk vind is: wijzig de afmetingen tijdens het slepen/neerzetten in het optie/schets menu (7e selectievakje)
- op het importniveau van andere componenten dan SW worden ze niet meer geconverteerd, maar blijven ze in het native bestand. (tenzij de optie is uitgeschakeld in het import/export-menu)
- Ondersteuning voor . OBJ onder anderen, maar dat geïmporteerde... Jammer voor degenen die de baas zijn met een 3D max + SW (maar als we daar de hele Autodesk-suite voor kunnen nemen)
- Oh ja, erg handig.... Pictogrammen overschakelen naar blauw/grijs in plaats van het goede oude geel/groen dat u kunt wijzigen in optie/kleuren/kleur van pictogrammen: klassiek (1e lijst)
- Een ander ding in de serie niet praktisch, het is voordat de recente bestanden direct toegankelijk waren in het bestandsmenu, daar als je al een deel open hebt, is het in bestand/recent openen (alleen bij het openen van SW blijft het in het bestandsmenu)
Dit zijn de belangrijkste veranderingen die ik heb opgemerkt, die voor sommigen niet altijd praktisch of zelfs gevaarlijk zijn. (een ongelukkige klik op je schets en je beoordeling is niet meer goed is het slechtste idee)