Onderdeelnummer in onderdeeltekening - SolidWorks 2016

Laatste vraag voor het weekend.

Ik wil graag het referentienummer van een onderdeel op een geautomatiseerde manier in de tekening ervan zetten, d.w.z. rechtstreeks uit de assemblagenomenclatuur.

De eigenschap die we in de nomenclatuur hebben is "artikelnummer".

Is het terug te vinden in de onderdeeltekening door naar de betreffende assemblage te wijzen?

Is er een macro zo niet?

Bedankt

Hallo

Als het onderdelenplan een blad in het montageplan is, is het mogelijk, anders zonder PDM-tools die het in aparte bestanden beheren, denk ik niet dat het beschikbaar is.

@+

1 like

Bedankt @Coyote, maar ik heb geprobeerd de asm in een ander blad met de stuklijst te plaatsen, maar ik zie niet hoe ik het artikelnummer in het onderdelenblad kan ophalen

Re

Door het stuk in zijn folio te laten borrelen en niet in het folio van de asm.

@+

1 like

Je moet een tweede tabblad maken in de MEP van de ASM en het deel plaatsen dat je wilt en daar kun je je bubbel met het markeringsnummer plaatsen

1 like

Ad re,

Anders is de andere oplossing om een artikelnummer te geven in de eigenschappen van elk onderdeel en dit zo te gebruiken voor de stuklijsten en de onderdeelcartridges.

@+

1 like

Ik heb mijn assemblage en zijn nomenclatuur in de eerste folio gezet.

Dan stop ik het eerste stuk in de volgende fiolio, de 2e in de volgende, ...

In elke kamer heb ik nomenclatuur en vervolgens een bubbel geplaatst, maar ze hebben allemaal de referentie nr. 1 ...

Ik denk dat ik heb gevonden:

Je moet de eigenschap binden aan de opgegeven tabel lijkt mij

2 likes

@Coyote,

Dit is wat ik meestal doe, ik heb een eigenschap "Onderdeelnummer" die ik gebruik in plaats van "Artikelnummer". Maar ik wilde meer weten over de mogelijkheden van dat laatste.