Artikelnummer (Autodesk Inventor)

Hoi allemaal!

Ik heb een familie van onderdelen (flenzen) gemaakt om verschillende maten van een standaardelement in een assemblage te kunnen invoegen.

Het probleem is dat wanneer ik een nomenclatuur maak, de markeringen voor de Iparts hetzelfde zijn, terwijl mijn onderdelen verschillende kenmerken en namen hebben.

Kunt u mij daar iets over vertellen?

Bedankt!

Hallo

Is het geen probleem om de nomenclatuur op te zetten of bij te werken ?

2 likes

Als! Ik meen me te herinneren, maar het gaat een beetje terug, dat je onder uitvinder moet zeggen dat de delen van dezelfde familie niet onder hetzelfde nummer staan (rechtermuisklik, eigenschap)

Anders kunt u ook vanuit de assemblage aan uw stuklijst werken en wordt dit weerspiegeld in uw 2D

2 likes

Kijk eens goed naar deze link Alles wordt gezegd over de families van uitvindersonderdelen

evenals de naamgeving van elk stuk

http://www.groupeisf.net/TECHNOLOGIE_INDUS/Inventor/5famille_pieces.pdf

@+ ;-))
1 like

gt22: Ik heb deze techniek geprobeerd om SAP-nummers aan elk artikel toe te kennen.

De markeringen op de plattegronden geven echter dezelfde nummers aan voor irooms met verschillende kenmerken.

@coin37coin: Ik schijn dit criterium ook eerder te hebben gezien, maar het is onmogelijk om het te vinden . . .  

Ik heb het nog niet geprobeerd om aan de nomenclatuur in de assemblage te werken! Ik zal proberen ;)!