Hallo
Wanneer een stuklijst wordt ingevoegd, wordt de artikels automatisch genummerd .
Als een regel wordt verwijderd, wordt de nummering niet automatisch in stappen van 1 teruggezet , er is een nummerafbreking.
Is er een oplossing?
Hallo
Wanneer een stuklijst wordt ingevoegd, wordt de artikels automatisch genummerd .
Als een regel wordt verwijderd, wordt de nummering niet automatisch in stappen van 1 teruggezet , er is een nummerafbreking.
Is er een oplossing?
Hallo n.delfranco,
Een kleine screenshot en SW-versie zou zinvoller zijn.
Vriendelijke groeten.
@+.
AR.
Hallo weer,
Ik heb de SW 2020 SP4-versie, de enige oplossing om het snel en goed te doen zonder de nomenclatuur aan te raken, wat zonde zou zijn.
Dus zie screenshot:
1 - klik op het onderdeel van de 3D-assemblage dat u niet in de stuklijst wilt hebben.
2- Ga naar de tekening en voer de nomenclatuur opnieuw in en dat is alles.
Succes.
@+.
AR.
Hallo, bedankt voor deze oplossing.
Ik had het in gedachten. Normaal gesproken is het schoner en zou het zo moeten werken.
Mijn versie van solidworks 2021 SP5.1.
In de bijgevoegde afbeelding zien we dat de nummering begint bij 3 omdat de eerste 2 regels zijn verwijderd
Ik ben het eens met AR, je moet ze uitsluiten van 3D als je zeker weet dat je ze niet in 2D wilt.
Anders moet u, voordat u de regels in de nomenclatuur verwijdert, ze naar het einde verplaatsen, zodat u niet ziet dat de laatste nummers zijn overgeslagen.
Hallo n.delfranco,
Nou, dan heb ik geen andere oplossing dan dit.
Vriendelijke groeten.
@+.
AR.
Bedankt.
Dat is eigenlijk wat we hebben gedaan, ze naar het einde verplaatsen voordat we ze verwijderen.