Nummers mechanisch gelast profiel

Hallo 

Ik wil graag een onderdeelnummer toevoegen aan elk van de buizen van een gelaste monteur

SW-0000125 Gelaste mechanische nummers

Ik gebruik de split-functie om een assemblage met nieuwe onderdelen te maken.

Op elk van de buizen voeg ik een materiaalverwijderingsfunctie toe met de nummers die ik aan de buis wil toekennen

bv. SW-0000125-1, SW-0000125-2, SW-0000125-3, ....

Wanneer ik de splitsing doe, wordt elk van de profielen vernoemd naar de laatste functie die op elk van de profielen wordt gebruikt

dus ik ga een nieuwe assemblage hebben die ik SW-0000125_split noem en ik zal nieuwe onderdelen hebben genoemd

SW-0000125-1

SW-0000125-2

SW-0000125-3

...

het enige probleem is dat door een nieuwe functie op elk van de profielen te maken, de grootte van het 3D-bestand aanzienlijk toeneemt. :-s

Heeft u een andere oplossing?

Bedankt

U moet de module Gelaste Constructie gebruiken!

Veel eenvoudiger en veel minder omslachtig dan het maken van een montage!

Het is gemakkelijker om de gebruikte profielen te beheren

Het principe is dat van multi-body.

Dus een deel en een set statische lichamen.

Het is veel minder omslachtig dan een montage en al deze beperkingen.

Ik maak wel een gelaste constructie, maar voor de fabricage moet onze onderaannemer alle onderdelen gescheiden hebben en dit is alleen mogelijk door "de carrosserieën te registreren" op de lijst van gelaste onderdelen om een assemblage te maken met elk profiel een nieuw onderdeel

Hallo

Ik begrijp uw onderaannemer niet. Wij zijn dat ook en we ontvangen plannen voor de gelaste constructie van het chassis met hun markeringen op de MEP en het onderdeel in Sw omdat we in 2016 zijn en dan maken we de MEP-details voor de productie zoals we willen. Afhankelijk van het chassis doen we er 1 tot 2 uur over, maar we hebben in ieder geval onze plannen zoals we willen, met de juiste informatie erover... Het is niet ingewikkelder.

1 like

Als je zegt: "onze onderaannemer moet alle onderdelen gescheiden hebben", dan heb je het over DRW of 3D.

In 3D, omdat het multi-body is, is het gemakkelijk om een body te isoleren

In drw is het mogelijk om een weergave te maken van een enkel lichaam (met de knop "lichaamsselectie"):

2 likes

Hier is een tutorial om een lichaam te "isoleren" en het in plan te zetten:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_194.html

1 like

-Relatieve weergave-

Dit maakt het mogelijk om elke carrosserie te dimensioneren, ongeacht de gelaste constructie