NX8.5, Hoe een schets te beperken tot de rand van het onderdeel

Hallo

Ik ben op zoek naar hoe ik een lijn (of andere) van een schets die op een oppervlak is gemaakt, kan beperken tot een rand van het stuk.

Als ik de geometrie (of de rand van mijn onderdeel) projecteer, kan ik mijn schets ermee beperken, maar het probleem is dat de geprojecteerde geometrie deel uitmaakt van de schets en als ik een extrusie van mijn schets wil maken, maken de geprojecteerde lijnen er een puinhoop van...

Als je weet hoe je de randen van het stuk moet gebruiken om een schets te beperken zonder ze te hoeven projecteren, help me dan alsjeblieft.

A+

Sven

Hallo

Misschien door een 3D-schets van deze lijn te maken (het converteren van de entiteiten) en deze schets te gebruiken in plaats van de rand zelf?

Hallo

het is mogelijk om de entiteiten om te zetten en dan moet je ze selecteren en aan de linkerkant "voor constructie" aanvinken en deze randen zullen geen probleem meer zijn, anders is het mogelijk om afmetingen te plaatsen tussen een rand van een 3D-onderdeel en een schets.

Hoi Sven.14

Kijk op deze link

http://www.youtube.com/watch?v=VO-Dz7yixoU

je zult waarschijnlijk vinden wat je zoekt, het is in het Engels

@+ ;-)

@gt22,

Bedankt, maar deze video is voor SW, niet voor NX.

1 like

Nou, in feite werden we allemaal voor de gek gehouden....

Ik dacht ook dat het voor SW was, mea culpa

sorry dat ik het niet heb gekregen voor NX

schaam me; '-(

video is goed voor SolidWorks

@+ ;-)

Geen probleem ;-)

Je moet de geometrieën projecteren en als je niet wilt dat ze in de schets verschijnen, moet je ze omzetten in assen/referenties.

Hallo

Het is ook mogelijk om de entiteiten van de schets te beperken zonder de curven te projecteren. Om echter toegang te krijgen tot de selectie van entiteiten die zich buiten de schets bevinden, moet u de juiste instelling in de selectiebalk activeren ("Alleen in het werkstuk" ten minste, in plaats van "Alleen in de actieve schets").

Cdlt

Didier

barre_de_selection.jpg