Hallo
Aangezien EPDM je in staat stelt om sommige mappen van de lokale weergave te synchroniseren bij het verbinden, vraag ik me af of ik dit op de hele kluis kan gebruiken.
Ik gebruik het momenteel op de map met de blokken, basemap... En het werkt goed.
Heeft iemand het leuk gevonden om het over het algemeen veilig te doen?
Er zijn maar een paar mensen in mijn bedrijf (6 EPDM-gebruikers), dus het aantal bestanden dat op 1 dag wordt gewijzigd, moet niet te groot zijn. De laadtijd bij de verbinding zou daarom beperkt moeten zijn voor een winst in gebruikssnelheid de rest van de dag (bijna geen bestanden om van het netwerk te laden, alles zou lokaal op SSD staan) en minder problemen met het openen/werken aan verouderde versies.
Wat vind je van dit idee, heb je het ooit getest?
Bedankt voor je feedback
Hallo @froussel,
Ik heb niet de kans gehad om deze optie te gebruiken, maar als ik je lees, "bang" iets me: je eindigt met ALLE kist (in de nieuwste versie) in je lokale cache???
Je zou moeten kijken naar het aantal bestanden (en vooral hun totale volume) dat je kunt hebben, maar als ik dat van mijn kant in mijn huidige bedrijf had gedaan, maar ook in het vorige, zou ik mijn harde schijf snel hebben verzadigd!
1 like
@Benoit LF
Allereerst bedankt voor je reactie
We hebben 80 GB aan data in onze kluis dus het past goed op een 256 GB SSD ;-)
Omdat we alleen de nieuwste versie krijgen, wordt de lokale schijf veel minder gevraagd dan de serverschijf die alle versies van alle bestanden bevat.
Ik heb al gedaan de manipulatie voor mijn 40 GB USA database, de langste is om de opdracht uit te voeren op delen van de lokale weergave (10 tot 20 mappen) en laat EPDM frezen (het zoekt naar alle bestandsverwijzingen voor assemblages en tekeningen). Een ander voordeel is dat zodra de hele lokale weergave is gesynchroniseerd, u een kopie kunt maken van de lokale weergave (die een back-up is van de 3D-bestanden die direct kan worden gebruikt, niet zoals de back-up van de kluis die alleen bestanden 0001, 0002 bevat... nutteloos zonder de SQL-database).
Uw opmerking is de reden voor mijn vraag. Het kan leiden tot zwaarte bij de ochtendverbinding of andere negatieve effecten (anders dan de hoeveelheid gegevens die vrij gemakkelijk te kennen/te controleren is).
Ik lanceerde de manip voor mijn gebruiker. Als ik vanavond klaar zou zijn met het synchroniseren van mijn lokale weergave, zou ik morgenochtend de hele kluis in de lokale cache plaatsen met de optie 'cache vernieuwen tijdens inloggen' van de gebruikerseigenschappen.
1 like
Ter afsluiting van mijn interventie, en vanuit een puur theoretisch oogpunt, zie ik geen reden voor moeilijkheden, aangezien het aantal bestanden dat elke dag wordt gewijzigd beperkt blijft.
En deze aanpak heeft het grote voordeel dat in geval van een server glitch (onbeschikbaarheid van de dataserver of de sql), EPDM-gebruikers alle data hebben die ze nodig hebben om zonder netwerk te werken!
@Benoit LF
In de praktijk zou je kunnen werken aan een kopie van je lokale weergave, maar dan hallo opnieuw importeren...
U kunt waarschijnlijk niet live werken in uw lokale weergave, want als u geen verbinding met SQL heeft, kunt u niets doen.
Je zou offline moeten gaan VOORDAT je een probleem hebt (wat vrij onwaarschijnlijk is, behalve in het geval van gepland serveronderhoud waarbij je BE een dag of twee offline zou kunnen werken)
Wat gebeurt er als u systematisch alle laatste versies op uw lokale cache hebt staan wanneer u een assemblage van een oude machine opent vanuit uw station ?
U zult niet langer het "echte" beeld van uw machine op uw station hebben, u zult al uw bestanden op de laatste versie hebben, terwijl er bij uw klant misschien een verschil in aanwijzing zal zijn.
Persoonlijk vind ik het gevaarlijk, volgens het herzieningsbeleid dat u in uw bedrijf hanteert.
Het lijkt mij dat er een MyPDMTools-hulpprogramma is om dit te doen en dat automatisch (bijvoorbeeld elke nacht op een vast tijdstip) uw lokale cache kan bijwerken
1 like
@flegendre is de optie voor het lokaal verversen van de cache nu ingebouwd in EPDM! :)
Eens met je opmerking over de "as-built" machine, maar het lijkt erop dat velen de optie "nieuwste versie" gebruiken.
HS: @froussel, waarom heb je het over het kopiëren van lokale weergaven? Je kunt direct in de lokale cache werken!
Als de verbinding met de server niet tot stand wordt gebracht, kunt u offline verbinding maken (de mappen zijn daardoor blauw) en kunt u bestanden maken in de EPDM-boomstructuur.
Wanneer u opnieuw verbinding maakt met de server, moet u met de rechtermuisknop klikken op de bestanden "Toevoegen aan gegevenskluis".
1 like
@flegendre:
Het feit dat je de nieuwste versies van alle onderdelen/samenstellingen in je cache hebt, betekent niet dat je EPDM niet kunt vragen om een assemblage in de 'as built'-versie (of in een andere versie) te laden. In plaats van de assemblage direct te openen, hoeft u alleen maar 'de versie te pakken' en EPDM zal u aanbieden om de onderdelen die versies hebben genomen opnieuw te laden en u in staat te stellen de assemblage te openen als 'as built'
Een nogal interessant onderwerp over dit onderwerp:
http://blog.design-point.com/blog/2013/february/as-built-vs-lastest-versions-of-parent-references-get-it#.VqHnZlLKuDA
De dapperen kunnen zelfs plezier beleven aan het maken van gedeelde bestanden om hetzelfde onderdeel of dezelfde assemblage naar verschillende versies in hun lokale cache te hebben (niet aanbevolen voor beginners ...)
In ons bedrijf assembleren we in de praktijk bijna nooit versies nadat de assemblage is geleverd en we leveren bijna nooit twee keer dezelfde assemblage (en als we versies van onderdelen hebben, zijn deze over het algemeen uitwisselbaar, dus het is transparant qua montage). We werken dus meestal met de laatste versie van documenten.
Bedankt voor de info over de PDM-tool, ik zal me verdiepen in deze optie.
@Benoit LF: Ik weet niet zeker of je offline kunt gaan als je geen verbinding hebt met de SQL-server. Je moet dus in de offline modus gaan (en de bestanden kiezen die je moet uitpakken) VOORDAT de link verloren gaat. Aan de andere kant betekent het feit dat je de hele kofferbak lokaal hebt dat je minder vast zit in de offline modus, omdat je op zijn minst elk onderdeel/assemblage in je ontwerpen kunt invoegen (zelfs als je ze niet kunt wijzigen omdat je ze niet hebt geëxtraheerd voordat je offline ging).
Eerste feedback over het gebruik: de logtijd is extreem lang, zelfs als er geen/weinig bestanden zijn om te synchroniseren: we gaan van 9s op een lokale weergave waarvan de cache de dag ervoor is geleegd naar 2min42s op een volledig gesynchroniseerde lokale weergave. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat we aan het begin van de overdracht een query uitvoeren op de SQL-database om de versies van alle bestanden in de lokale weergave te kennen (en aangezien ik alle bestanden heb (65600 in mijn geval), is het natuurlijk veel langer dan wanneer ik er geen in de lokale weergave had). De opgegeven tijden zijn slechts de logtijden op de lokale weergave (weergave van de mappen in groen). Ze houden geen rekening met de tijd die nodig is om niet-gesynchroniseerde bestanden te downloaden.
Afgezien daarvan zie ik op dit moment geen grote nadelen.
Niet veel toe te voegen aan mijn laatste post.
Het werkt goed, behalve de logtijd die 's ochtends een beetje pijnlijk is (maar je kunt er e-mails mee lezen...).
Het grote pluspunt is dat we bijna geen bestanden meer hebben die niet gesynchroniseerd zijn (alleen degene die mijn collega's gedurende de dag wijzigen).
Wordt de laadtijd in de ochtend gecompenseerd doordat je minder vaak 'de nieuwste versie' hoeft te halen? Ik weet het niet.