Een puntenwolk ophalen van een onderdeel op Solidworks

Hoi allemaal 

Ik kom naar je toe omdat ik een puntenwolk (oppervlak indien mogelijk zoals een scan) wil krijgen van een deel in SW. 

Ik geef aan dat ik geen toegang heb tot de ScanTo3D-functie.

Tegelijkertijd, als er een oplossing is voor het hoofdprobleem, had ik graag willen weten of het mogelijk was om op het aantal punten te spelen. 

Ik ben begonnen met het idee van een min of meer verfijnde mesh, maar ik zit een beetje vast op de registratie van alleen de nodes van de mesh.

Ik voeg een illustratie toe van het eerste stuk en het verwachte resultaat. 

Bij voorbaat dank!!   

nuage_de_points.jpg
piece_solidworks.jpg

Ik zie echter geen directe oplossing, misschien kun je de punten krijgen door een STL-achtige export te doorlopen die een mesh genereert waarvan de hoekpunten zich op het oppervlak bevinden.

3 likes

Goede evening@Stant

Jammer dat je niet hebt gezegd wat je wilde doen nadat je je veelvoud aan punten had behaald, waardoor we je mogelijk geen oplossing kunnen bieden.

Vriendelijke groeten

Dank u voor uw antwoorden, 
Het is me niet gelukt om de hele reis op Solidworks te voltooien. 

Mijn oplossing:  Exporteer het bestand in STL (spelen met de mesh tijdens de export) en haal vervolgens de punten van de hoekpunten op door een programma in Python te compileren

1 like

Goedenavond Stant,

Met vertraging, een voorstel vergelijkbaar met het uwe in de vorm van een SolidWorks-macro.

Vriendelijke groeten.

cloudpts.swp
nuagepts.png
3 likes