Offset grondschaduwen

Hallo

Ik heb een probleem met mijn montage, de schaduw op de grond is verschoven, waardoor mijn model een paar cm boven de grond lijkt te vliegen, zoals hier:

Wat me opviel is dat wanneer ik de wielen (onderdeel van een subassemblage) verwijder, de schaduw niet meer wordt gecompenseerd.

Wanneer ik echter mijn subassemblage open, wordt de schaduw niet gecompenseerd.

Heb je een idee waar het mee te maken heeft of een idee of je de vloer handmatig kunt verschuiven? Ik heb het nagekeken, ik heb geen plan of schets die eruit springt. Het stoort me nogal omdat ik wilde renderen en dus is het niet geweldig.

Bedankt!

http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/hidd_dve_scene_editor_basic.htm

Grond

Bodem reflectiesGeeft een weerspiegeling van het model op de grond weer. Beschikbaar wanneer Grondschaduwen  is geselecteerd.
 Schaduw op de grondGeeft de schaduwen van het model op de vloer weer.
 Maak de grond platHiermee maakt u de vloer van een bolvormige omgeving in scènes plat om het uiterlijk van modellen die van nature op de grond of op vlakke vloeren zitten te verbeteren, vooral bij het uitvoeren van weergavemanipulaties zoals roteren of zoomen.

Beschikbaar wanneer u Omgeving selecteert .

Stel de omgevingsgrootte in om de grootte van de HDRI-sferische scène rond het model te bepalen.

Stel de horizontale hoogte in om de breedtegraad op te geven op de HDRI-sferische fase waarop de grond vlakker begint te worden.
 Lijn de grond uit metLijn de grond uit met een plan. Selecteer een van de opties XY, YZ, XZ, Bottom View Plan of Selected Plan.

Wanneer u de uitlijning wijzigt, verandert de oriëntatie van de weergave, terwijl de vloer onder het model behouden blijft.

Selecteer een plat vlak om de vloer te positionerenBeschikbaar wanneer Grond uitlijnen met geselecteerde  laag is geselecteerd.
Bouton flip_dir.pngDe richting van de grond omkerenDraait het virtuele plafond 180 graden rond de vloer. Gebruik deze optie om een model dat ondersteboven in een scène voorkomt, recht te trekken.
 Grond offsetHiermee stelt u de hoogte van het model boven of onder de grond in.
Bouton flip_dir.pngDraai de richting van de offset omKeert de positie van de vloer en het model om.

Wanneer u de vloerverschuiving aanpast, beweegt de manipulator dienovereenkomstig in het grafische gebied.

• Om het te verhogen of te verlagen, beweegt u de aanwijzer over het ene uiteinde van de joystick. Wanneer de aanwijzer verandert in de vorm , sleept u deze.
  • Als u de richting van de offset wilt omkeren, klikt u met de rechtermuisknop op het ene uiteinde van de joystick en klikt u op Richting omkeren.

@+ ;-)

Bedankt, tot in detail heb ik een plan gemaakt in contact met de sporen (of liever een afstand tot het chassis omdat de sporen bewegen) en ik heb dit plan geselecteerd om de vloer van de scène ermee uit te lijnen, in de vastgoedbeheerder.

Fijne dag!

1 like