Het weglaten van een vastwerkcomponent

Het laatste onderdeel van een herhaling wil ik graag weglaten. En zelfs als we componenten aan de herhaling toevoegen, is het altijd het laatste onderdeel dat wordt verwijderd.

Is dit mogelijk? 

Bedankt

1 like

Hallo

Als ik het goed begrijp, wil je een rep van 5 doen (bijvoorbeeld) en wil je niet dat het laatste onderdeel verschijnt?

Dimitri

3 likes

Hallo

U kunt kiezen welk exemplaar u wilt weglaten door het als volgt te selecteren in het herhaalmenu:

Aan de andere kant kun je er niet voor zorgen dat het altijd de laatste is die wordt uitgesloten, het zal altijd de "n"n-de zijn, als je 4 herhalingen hebt, dan 6, het zal altijd de vierde zijn die wordt uitgesloten.

Edit: Het zou kunnen werken met een Sketch-gedreven herhaling al

3 likes

Ja, en als ik het aantal herhalingen verander van 5 naar 6, is het het 6e stuk dat wordt verwijderd zonder dat ik de te missen voorvallen hoef te wijzigen.

Is er geen manier om daar te komen met een vergelijking?

Zeker mogelijk met een vergelijking als de parameter van gebeurtenissen wordt verwijderd.

Ik heb het geprobeerd onder SW2014, het lijkt niet mogelijk omdat het verwijderen van een van de herhalingen alleen kan worden gedaan bij het bewerken van de functie. Het lijkt me zelfs onmogelijk om 2 configuraties te hebben met verschillende verwijderingen

Misschien in een recentere versie?

Gezien het probleem is je herhaling zeker een hoekherhaling en daar is het heel goed mogelijk om de hoek en het aantal herhalingen te berekenen en dit op zijn beurt te controleren door Excel.

Uiteindelijk kun je in excel ook dezelfde soort berekening doen voor een lineaire herhaling: je maakt een herhaling van X-1 met een gat voor een herhaling voor X

Dit werkt goed omdat het altijd de laatste entiteit is die u wilt verwijderen.

3 likes

Voor mij was de oplossing van @dbz nog steeds de beste.

4 likes

Misschien hoef je niet eens door XL te gaan om de berekening te doen, de vergelijkingen van SW zouden voldoende moeten zijn.

3 likes

Zou je een screenshot kunnen maken om je herhaling weer te geven?

1 like

Het is een herhaling van een component die wordt gepilloteerd door een herhaling van een functie.

Uiteindelijk ben ik er gekomen door mijn positie te veranderen.