Mijn naam is Emmanuel Katto. Ik ben momenteel bezig met het verkennen van MyCAD-oplossingen om onze ontwerpworkflows te verbeteren en de samenwerking binnen ons team te verbeteren. Ik heb een paar vragen waarvan ik hoop dat je me ermee kunt helpen:
Wat zijn de best practices voor het beheren van CAD-projecten met behulp van MyCAD? Ik ben vooral geïnteresseerd in het opzetten van projectsjablonen en het effectief beheren van revisies. Zijn er specifieke functies in MyCAD die dit proces vergemakkelijken?
Gezien het feit dat ons team verspreid is, welke samenwerkingsfuncties in MyCAD vond u het nuttigst? Hoe ondersteunt MyCAD realtime samenwerking tussen teamleden en zijn er tools of integraties die helpen bij het stroomlijnen van communicatie en het delen van bestanden?
Ik zou graag willen weten hoe ik MyCAD kan aanpassen om beter aan onze specifieke ontwerpbehoeften te voldoen. Zijn er opties voor scripting of automatisering binnen het platform die je zou aanbevelen? Indien mogelijk worden enkele voorbeelden van succesvolle aanpassingen zeer op prijs gesteld.
Ik kan me voorstellen dat je voor je projecten met Solidworks werkt en niet met Autocad (heb ik het mis?)
Wat betreft de Mycad-suite, het is strikt genomen geen " project " generator, het is eerder een suite van verschillende softwareprogramma's waarmee u tijdrovende en overbodige taken kunt optimaliseren... Ik nodig je uit om een testversie van Visiativ te krijgen om je eigen mening te vormen. Wat betreft samenwerken, het is niet echt (naar mijn mening) het sterke punt van deze tools, het is mogelijk om bepaalde gemeenschappelijke instellingen te " mutualiseren ", maar het is niet " communicatie " gericht. Wat bedoel je met Review Management? Creatie? Het vervolg? 2D-3D koppeling ?..
Om u te helpen uw eigen beslissing te nemen:
PS: Ik heb het label van uw bericht (oorspronkelijk Autocad) gewijzigd om het te vervangen door '3D Design'
Als u revisies en samenwerking effectief wilt beheren, bent u bij EPDM aan het juiste adres. Wees voorzichtig: het is verre van gratis en u moet veel tijd besteden aan het definiëren van uw behoeften, vervolgens uw workflows, eigenschappen...