Options d'import step créo

Hoi allemaal.

Ik heb een klant die een step-bestand dat vanuit solidworks is verzonden, niet kan omzetten in een volume.

Wanneer het bestand wordt geopend, krijgt het alleen oppervlakken.

Kan een creo-gebruiker mij screenshots geven van de opties die ik moet instellen om een volume van een stap te krijgen.

Mijn klant heeft net de versie gewijzigd, dus ik neig naar een slechte configuratie van zijn kant, maar hij zet vraagtekens bij mijn export.

Bedankt

Hallo

Interessante informatie hier:

https://www.ptcusercommunity.com/thread/124555

STEP-exportopties

U kunt exportopties instellen voor SolidWorks-onderdeel- of assemblagedocumenten die als STEP-bestanden worden geëxporteerd.

Om de STEP-exportopties in te stellen:

1.  Klik op Bestand > Opslaan als
  2. Selecteer STAP in Type en klik vervolgens op Opties.
  3. Maak uw keuze uit de hieronder beschreven opties en klik vervolgens op OK.
  4.  Klik op Opslaan om het document te exporteren.

Uitvoer als

Volume-/oppervlaktegeometrieHiermee kunt u geometrie exporteren als volume- of polygoonlichamen.
3D-rondingenHiermee kunt u dichtheids- en polygoonlichamen exporteren als wireframe-entiteiten. Alle 3D-curves (samengestelde curves, 3D-wireframes, geïmporteerde curves, enz.) worden ook opgeslagen.
Schetsentiteiten exporteren(alleen beschikbaar met geselecteerde 3D-curves). Alle objecten in 3D-curves, evenals alle 2D- en 3D-schetsen die in het document voorkomen, worden geëxporteerd.
STEP-configuratiegegevens definiëren(alleen beschikbaar bij het exporteren naar STEP AP203 (*.step) bestanden). Hiermee geeft u het dialoogvenster STEP-configuratiegegevens weer voor export. Als u 3D-curven of Schetsentiteiten exporteren selecteert , kunt u alleen STEP-bestanden openen die zijn geëxporteerd in SolidWorks 2001Plus of hoger.

Als u STEP-configuratiegegevens instellen selecteert , wordt het dialoogvenster STEP-configuratiegegevens voor export weergegeven.

Omdat u schetsitems niet kunt groeperen in een STEP-bestand, worden de volgende resultaten bereikt wanneer u het bestand in SolidWorks opent:
  • Alle lijnen en splines worden geïmporteerd in één 3D-schets.
  • Alle cirkels, ellipsen en parabolen worden geïmporteerd in individuele 2D-schetsen.
Coördinatensysteem afsluitenSelecteer een coördinatensysteem om te exporteren. Als u de standaardinstelling selecteert , wordt er geen transformatiematrix toegepast.
Eigenschappen van vlak-/randen/randen exporterenExporteert de eigenschappen van vlakken en randen. Schakel deze optie uit om de exportprestaties te verbeteren.
Periodieke vlakken splitsenVerdeelt periodieke vlakken, zoals cilindrische vlakken, in tweeën. Het splitsen van een periodiek vlak kan de exportkwaliteit helpen verbeteren, maar kan van invloed zijn op de prestaties.

Hallo

Je moet "vaste stoffen" controleren en dat zou genoeg moeten zijn

1 like

Hallo

Hier is een screenshot van mijn exportinstellingen

export_step.jpg

@gt22: Uw tekst spreekt over exportopties en niet over import. Mijn exportopties zijn goed ingesteld, aangezien mijn andere klanten dit probleem niet hebben (deze klant had het ook niet voordat hij van versie veranderde)

@Tomalam: Ik denk dat het een Creo-opname is. Zou je hetzelfde hebben met de importopties in plaats van de exportopties. Het stelt me in staat om mijn klant te vertellen wat hij moet aanvinken om volume te krijgen.

@.PL: interessante link inderdaad. we leren dat Creo native solidworks kan openen, wat goed  nieuws voor mij is.

1 like

Dit is wat ik heb:

Sorry dat het beeld niet erg mooi  is :)

1 like

Ik ben van mening dat om Creo native SW te kunnen openen, SW op dezelfde machine moet worden geïnstalleerd.

Dank je wel Tomalam.

Klopt het dat je afbeelding niet erg leesbaar is;) maar dat is waar ik naar op zoek was.

Dit stelt mij in staat om mijn cliënt te begeleiden bij de aanpassingen die moeten worden gedaan.