BOM-organisatie - SolidWorks

Hallo

Ik wil mijn naam als volgt indelen:

De gebruikelijke onderdelen worden gemaakt met nummers die tussen 01 en 99 zijn toegekend. (Ik heb zelden meer dan 50 stuks)

Standaardonderdelen hebben nummers die beginnen met 101.

Hoe kan ik dan de stuklijst op de tekening beheren, wetende dat ik bijvoorbeeld onderdelen van nr. 01 tot 27 zou hebben, en vervolgens standaardonderdelen van nr. 101 tot 118?

Anders, hoe organiseer je je stuklijst om het onderscheid te maken tussen te maken onderdelen en standaardonderdelen?

Bedankt

Hallo

Persoonlijk, voor de distingo, doe ik het door de kolommen "dossier" en "beschrijving". Wanneer het een werkstuk is, staat de naam van het materiaal in "materiaal" (logisch) en de dikte van de plaat/afmetingen van de buizen in "beschrijving".

Dus als ik een standaardonderdeel invoeg, zet ik het artikelnummer van de leverancier in "materiaal" en de naam van de leverancier in "beschrijving"

Uiteraard aan te passen volgens uw eigen benamingen/kolommen

Aan de andere kant, voor het nummer in de nomenclatuur ... Ik ben bang dat je niet veel andere keuze hebt dan ze uit te delen.

Dat gezegd hebbende, er is een kleine truc die je kan helpen. In de BOM-opties is er een optie om de volgorde van assemblage te volgen. Dit zou inhouden dat u uw bouwboom opnieuw moet organiseren door de bewerkte onderdelen eerst te plaatsen en de standaardonderdelen aan het einde

5 likes

Vandaag hebben we een eigenschap "Sequentie" toegevoegd met de 00 voor de gemaakte onderdelen 20, voor de gekochte onderdelen enz.

Als zijn kunnen we sorteren op "volgorde" van de nomenclatuur.

Vriendelijke groeten

5 likes