Ik ben bezig met het ontwikkelen van een add-in voor Solidworks om de geoptimaliseerde baring van mechanisch gelaste elementen te maken.
Tot zover geen bijzonder probleem.
Maar er kwam een stom idee bij me op...
Ik zou willen toevoegen voor niet-symmetrische profielen (gesneden met een hoek anders dan 0°) als ze aan de rand of plat worden gesneden en als ze moeten worden gedraaid in het geval van twee niet-parallelle sneden.
Ik heb geprobeerd door het begrenzingsvak van een lichaam te gaan, maar de informatie verandert niet afhankelijk van de oriëntatie.
In het slechtste geval zoek ik naar een manier om een miniatuur van het lichaam te maken, maar ze hebben nog steeds het probleem van de oriëntatie.
Als iemand een idee heeft, ben ik er helemaal voor.
Ter info, ik zal de add-in ter download zetten zodra deze klaar en getest is.
Om de afbeelding weer te geven, heb ik niet echt een probleem, in de add-in doorloop ik een tooltip die de afbeelding weergeeft wanneer ik de muisaanwijzer op het profiel in een lijst plaats. In de export naar excel voeg ik een kolom toe en plak ik de afbeelding erin.
Ik vond een oplossing om een miniatuur van het lichaam te herstellen. Ik isoleer het, zet het in wireframe met verborgen lijnen, activeer de iso-weergave en sla op in jpeg. Het werkt min of meer goed, maar ik kom er nog op terug.
Een andere oplossing die ik heb bedacht is om een Europarlementariër te maken met drie identieke weergaven van elk orgaan, om te zien of we de standpunten in een afbeeldingsformaat kunnen opslaan. (Ik heb niet getest)
@Ac cobra 427: Nee, ik heb geen tutorial gedaan, het is lang om te coderen en lang om te testen. Maar het is een idee.
Zo werkt ook het bedrijf waar ik net bij ben komen werken...
Ik heb net een gelaste constructie gemaakt van 784 carrosserieën (inclusief plaatwerk en profielen), ik zie mezelf dit allemaal niet uitzoeken, wetende dat geen enkel profiel dezelfde lengtes en snijhoeken heeft:)
Ik zou modules hebben gedaan, maar het model is parametrisch. Het is een wandbekleding in een voertuighelling die tevens dienst doet als leuning op de begane grond.
Als ik dan de duidelijkheid van het excel-bestand van de balkinstelling zie, moet je 10 jaar studie hebben gedaan om te weten welk stuk je in welke balk moet zetten:)
Kleine haakjes, voor gecompliceerde of zeer grote chassis, of met complexe plaatwerkvormen, is er inderdaad de methode om door een ASM te gaan en elk lichaam in een PRT te beheren.
Maar er is ook de "Hybride (ASM en PRT)" methode,
waarmee de profielen parametrisch kunnen worden gehouden (Const.Welded functie),
en elk belangrijk onderdeel van een PRT te beheren,
Met op het einde een nomenclatuur (tablutatietype) en automatische registratie (plat of niet).
Om de stromen te importeren, klik je op een gelaste constructietabel.
De software haalt de verschillende secties van de buis of het profiel op.
We vinken het vakje aan van de te herstellen buis.
Het importeert alle stromen, hoeveelheden en delen.
Aan de andere kant moet je voor de oriëntatie op elke lijn klikken en de oriëntatie voor de snede kiezen
Ik voeg de hulp van deze Axemble-software toe als het je kan helpen ontwikkelen wat je wilt of als je liever hebt dat je je abonneert op de Axemble-tools!
Ik ben een Axemble-wederverkoper, maar er zijn veel zeer mooie softwares.
Ik heb nog geen oplossing gevonden om automatisch de oriëntatie van een mechanisch gelast element op te halen (ik maak gewoon miniaturen in iso-weergave)
Ik heb slechts één algoritme gecodeerd voor optimalisatie (hebzuchtig algoritme door aflopende sortering)
De export in DWG en/of DXF voor het vlakke plaatwerk heb ik toegevoegd
Ik heb een functie gemaakt die de carrosserieën in de lijst met gelaste onderdelen een naam geeft en deze informatie toevoegt aan hun aangepaste eigenschappen.
En tot slot heb ik een exportfunctie toegevoegd in STL of een ander formaat van de body's voor laserbuis.
Te zijner tijd zal ik 2 mensen van de site vragen om de add-in te testen om te controleren hoe deze werkt.