Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten hoe ik de oriëntatie van een gelast mechanisch profiel kan aanpassen als het bijvoorbeeld een ongelijke hoek is. In mijn bijgevoegde bestand probeer ik de lange zijde van mijn hoek volgens de Y-as te plaatsen en niet volgens Z en dat lukt me niet. Ik kan de oriëntatie-opties en de profielpositioneringsoptie zien, maar dat lost mijn probleem niet op. Ik mis een rotatie rond Y.
Hier is de oplossing waar ik aan denk, maar het is niet de meest praktische, ik zou al mijn profielen opnieuw moeten doen. Dat wil zeggen dat als ik een 40x20 profiel heb, dat ik niet goed kan oriënteren, ik een nieuwe schets moet maken voor een 20x40 profiel en dus mijn nieuwe profiel opnieuw moet maken.
Extra vragen: waar vind ik een betrouwbare bron van de verschillende profielen die in de branche beschikbaar zijn? Het idee is om in eerste instantie toegang te hebben tot de verschillende modellen, zelfs als dat betekent dat ze later moeten worden gereproduceerd. Ik heb al onderwerpen op dit forum gezien om toegang te krijgen tot bibliotheken met profielen, ik zal er goed gebruik van maken!
Dank u voor uw hulp.
Cornière-ms.sldprt