Waar kan ik bestaande modellen met verbrandingsmotor vinden?

Hallo

Ik wil graag een 3D-solidwork model, van een 4-takt tweecilindermotor , volledig functioneel. Idealiter wil ik dat de motor commercieel bestaat om een modificatie toe te passen en mijn uitvinding te testen, bijvoorbeeld op een 125-motorfiets.

Het doel is om me alleen zorgen te maken over de modificatie die ik wil maken met een paar op maat gemaakte onderdelen, zonder dat ik een hele motor van honderd onderdelen hoef te maken.

Ik heb veel modellen op deze site gevonden, maar ik weet niet of ze echt functioneel zijn, en ik kan geen motorfietsmotoren vinden, behalve Harley Davidsons die ik natuurlijk nooit zou kunnen betalen, of vliegtuigturbines. 

https://www.thingiverse.com/search?q=engine&dwh=545ba1ce8c411d0

1 like

Hallo

Bekijk op gradcad.com

Chrtof

1 like

Er is ook Grabcad waar je je geluk kunt beproeven: https://grabcad.com/library/motor-yamaha-125cm3 (het is een mono).

De problemen:
- een 125 BI, het is heel specifiek en niet echt de moeite waard om te modelleren, dus je kunt veel moeite hebben om het te vinden;
- Volledig functioneel: Het is veel werk om *alle* onderdelen te maken en ze te beperken.

Is bi noodzakelijk voor uw uitvinding?
Misschien is het beter om de testfiets (motorfiets of scooter?) te kopen, om alleen de onderdelen te modelleren die in contact komen met uw idee

4 likes

Hallo

Er is deze ook.

https://grabcad.com/library/moteur-dirt-125-cm3

Cdt 

Fred

1 like

Hoi allemaal

Fred, er werd om een Bi gevraagd en niet om een mono;)

Vriendelijke groeten

1 like

Een 125 tweecilinder is te specifiek, dat is zeker...   Het voordeel is dat het minder kost dan een grote motor en dat het complex genoeg blijft (meerdere cilinders) om het idee te waarderen

Ik heb een Honda met 125 tweelingen en het idee begint vanaf daar. Het is waar dat ik de onderdelen die in contact komen zou moeten "scannen" om ze in SolidWork te kunnen hebben.

Maar in mijn stadium van vooruitgang in het beheersen van de software zou het belachelijk zijn. Ik moet al een 3D-studiemodel vinden om mijn hoofd te breken.

Maar een eencilinder kan het ook, het is alleen veel minder een "prestatie". Wat er echt toe doet, is dat het 4 takt is.

Stefbeno Ik kon al gaan op de mono 125 gepost dat je me gelinkt. Het zou een motiverende eerste stap zijn om daar te komen. Maar daarvoor moet ik Catia downloaden en onder de knie krijgen..... Het gaat me in ieder geval maanden werk kosten, dus het kan zijn dat ik direct met de juiste software moet beginnen

Catia is niet nodig, in het bestandspakket is er Catia maar ook stap.
Gebruik de stap en je hebt een schone asm om aan te werken.

Voor je uitvinding is het beter om met een eenvoudige engine (een mono) te werken dan meteen aan grote architecturen te beginnen. Bovendien zullen bij meercilinders de verschillende bestaande en mogelijke architecturen (aantal cilinders, lay-out, timing) uw taak zeer moeilijk maken.

Hoi ZephirdCDSF, de bestanden op de link die Fred heeft gezet zijn in igs, step etc. ze zijn compatibel met Solid!

Cdt