CATIA Traagheidsanalyse Tool

Hoi allemaal

Ondanks het aanvinken van de optie om metingen automatisch bij te werken in een CATProduct, wordt deze functie soms niet bijgewerkt in mijn assemblage.

Ben je dit probleem ooit tegengekomen en heb je een andere oplossing dan het opnieuw uit te voeren (ik gebruik het in een macro)?

Dank u voor uw antwoorden

Hallo, ik begrijp het verband tussen de titel en de vraag niet echt?

Voor de tool "Metingen", ja het is een PB in CATIA, moet je vaak met de rechtermuisknop op de maat klikken, Object meten/de update van de meting forceren. (Om te zien of je de update in je macro kunt forceren ?)

Of het nu gaat om formules, regels, reactie, het is beter om het gebruik van maatregelen te vermijden.

Ik gebruik vaak een onderdeel (skelet) in mijn assemblages om de geometrie van de onderdelen te controleren, maar ook hun posities, waardoor ik de PB in deze CATPart kan omzeilen, hetzij door de geometrie te creëren (lijn die de meting voorstelt, hetzij door een gebruikersparameter geëvalueerd door een formule).

1 like

Dank u voor uw antwoord.

Ik heb het meer specifiek over de tool "Traagheidsmetingen". Geforceerd updaten werkt ook niet.

Voor het skelet aspect oefen ik op dezelfde manier.

Geen PB van mijn kant, de geforceerde update werkt op een traagheidsmeting, aan de andere kant raad ik je aan om de meting aan te passen (om alleen weer te geven wat je nodig hebt).