Ik zou graag vaak hoeken willen meten: tussen twee vlakken, of tussen twee vlakken, of in een schets (zonder een dimensie te doorlopen).
Ik weet niet waarom ik de indruk had dat het meetgereedschap wist hoe het dit moest doen, maar in de online help doet het het niet, en natuurlijk ook niet met het meetgereedschap zelf.
Het blijkt dat ik een ingewikkeld stuk moet maken met vlakken in alle richtingen waarin schetsen en onderdelen worden gepositioneerd.
Hoe meet je de hoeken zonder een schets opnieuw te tekenen.
Bij voorbaat dank aan degenen die zullen antwoorden :-)
Voor mij is het hetzelfde als gt22; Ik selecteer de vlakken of mijn lijnen, gezichten en druk op de M-toets op mijn toetsenbord, ik heb het meetvenster dat wordt geopend met alle informatie die ik nodig heb.
Het is voor mij persoonlijk, ik heb plastic onderdelen van de trampoline die kapot zijn. Het is een kleine serie van 8 delen ^_^. Voor de fabricage zijn we vrij goed voorzien van fractioneel gereedschap, dus 4 persslagen per onderdeel en het is geregeld.
Ik schaam me een beetje om je te vertellen hoe ik mijn fout heb gevonden.
Sinds de versie van 2018 is het venster dat verschijnt als je op "M" drukt smaller en omdat ik het XYZ-scherm veel gebruik, wat afmetingen geeft, heb ik niet gezien dat ik de hoek miste. (Ik hoop dat het niet het cretinisme is dat me over de streep trekt)
Ik realiseerde me net door het prachtige document van @ac Cobra te bekijken (het viel me niet meteen op toen ik naar die van @gt22 keek) dat dit venster vergroot kon worden (zoals alle 20dose vensters) en dat daarom de info over de hoek weer verschijnt.
Ik begreep het niet, want ik gebruik M al jaren om te meten (ik zou zeggen dat ik het tientallen keren per dag gebruik).
Gelukkig zijn er vrienden om je te helpen. DANK U, DANK U