Automatisch openen van een trede

Hoi allemaal

Op een van onze SW2015-werkstations, wanneer we een STEP-export uitvoeren, importeert SW het bestand automatisch opnieuw zodra het is aangemaakt. Dit kan erg lang zijn bij zware montage.

We kunnen de optie niet vinden (zoals voor pdf's bijvoorbeeld) zodat SW de stap die hij zojuist heeft gemaakt niet opent.

Dus hoe kunnen we deze automatische opening van het STEP-bestand verbieden?

Vriendelijke groeten

Gabriel

Hallo

Dus dat is een groot mysterie.... Dit heb ik nog nooit gezien en zoals je zegt zijn er geen opties beschikbaar.

Als slechts één van je werkplekken dit doet, raad ik je aan om de SOLIDWORKS-instellingen van de werkplekken te kopiëren naar degene die niet werkt.

@+

3 likes

Hallo

Ja, het is merkwaardig als een feit :o

Ofwel een kopie van de instellingen zoals Coyote zegt, of repareer de SolidWorks-installatie (of verhoog het Service Pack indien mogelijk).

Wanneer ik mijn .step-bestanden exporteer, ga ik verder door op te slaan als, vervolgens op te slaan als en door te gaan. In het volgende venster kies ik de extensie in stap en mijn bestand wordt daarna niet geopend.

Als u echter Opslaan als en Openen kiest, opent solidworks de stap die u zojuist hebt gemaakt.

Als dit venster niet opent, kan het zijn dat je op een gegeven moment hebt gevraagd om het niet meer te openen en het de gemaakte keuze heeft vastgelegd... Ik weet niet hoe ik moet resetten

4 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

Ja, de oplossing was het genegeerde bericht om het op te slaan als!

Standaard stond dit station in "opslaan en openen", en zodra je om een stap vraagt, verdwijnt de herinnering aan deze optie onderaan het opnamevenster, dus ik heb er niet over nagedacht ;-)

Trouwens, de heractivering zit in de systeemoptie, tabblad "bericht/fout/waarschuwing", en vink het vakje aan dat overeenkomt met het genegeerde dialoogvenster.

Nogmaals bedankt.

1 like