Een luik openen wanneer een voorwerp het aanraakt

Hallo.

Het zit allemaal in de titel.

Ik ben nog bezig met het ontwerp van mijn goederenlift. Om te voorkomen dat iemand in het gat in de bovenste plaat valt, leg ik er voorlopig twee planken in. Ik zou graag willen dat ze opengaan als de kassa doorgaat. Snap je het wel? Maar wat is er dan nodig als verbinding...? Ik heb al alles gedaan wat nodig is om de twee planken als een tweedelig luik te laten werken, maar ik zou graag willen dat ze opengaan als de doos ze raakt... Oké voor jou?

Ik zal twee screenshots toevoegen om alles te illustreren.

Bij voorbaat dank.

Fred

Je hoeft alleen maar een rolbeugel (een halve geestelijke) boven je lichaam te plaatsen

Wanneer deze hoepel de luiken raakt , gaan ze open

Als u de taatsscharnieren correct hebt vastgezet

@+ ;-)

2 likes

de vraag is om de beweging in SW of in werkelijkheid te simuleren?
- in SW: Ik weet het niet
-feitelijk:
+ Allereerst beperk ik het luik tot de daadwerkelijke doorgang van het lichaam, zelfs als dat betekent dat ik een vast luik moet maken voor de doorgang van de bedieningsketting (die in ieder geval bij de tandwielen moet worden gecarthered).
+ Dan heb je ofwel de GT22-oplossing of de optie van een arm die aan het luik is bevestigd en die door het chassis onder de carrosserie wordt geduwd.

Als laatste, heb je een remsysteem gepland om te voorkomen dat het gewicht van de carrosserie het systeem (en de armen van de operator) meesleept?

3 likes

Hallo gt22.

Ik heb cruciale schakels geplaatst voor de twee uiteinden van het luik, maar ik kan geen andere schakel toevoegen zoals je me uitlegt...

Kun je me dit wat beter uitleggen?

Ik sluit mijn vergadering in, zoals onze vriend Steffeno mij heeft uitgelegd.

Dank u beiden.

assemblage_ascensseur_a_courses.zip

Naar Stefbeno.

Ja, ik ga alle benodigde beveiliging integreren, maak je geen zorgen.

Er komt een pedaal om de stuurwielen te ontgrendelen en een contragewicht om te voorkomen dat er te veel wordt geduwd om de belasting te vergroten.

Vergeleken met de loshoogte moet ik hem hoog genoeg zetten om mijn rug niet te bezeren, en dus moeten mijn luiken open blijven als ik boven ben. Ik denk dat ik de kist ga verlengen zodat de luiken altijd op hun plaats blijven. zoiets.

In ieder geval bedankt voor al je adviezen.

Fred 

Hallo, rond het probleem, waarom verwijdert u het luik niet en plaatst u in plaats daarvan een veiligheidsbarrière!? zelfs als dat betekent dat er een hek moet worden geplaatst!

Fijne dag

het is niet verkeerd G.

Ik ga dit aanbieden aan klanten.

Maar laten we teruggaan naar onze zorg voor dwang, zodat dit luik opengaat wanneer de geldkist passeert.... onder SW.

In het echte leven zullen we later zien.

Dank u voor uw hulp bij dit probleem.

een+
Fred

Persoonlijk zie ik in Solid niet... Zoveel als in simulatie mogelijk zou zijn met de contacten, de volumes van de onderdelen, maar gewoon door beperkingen, persoonlijk denk ik niet dat het mogelijk is, anders dan om configuraties te maken.

Cdt

1 like

Hoi allemaal

Ik heb het geprobeerd met een limietafstand (de totale reis van de lift hoge waarde en 0 in lage waarde), tussen de bovenrand van het lichaam en de onderkant van het luik; Op de weg naar boven werkt het, aan de andere kant, het luik sluit niet op de weg naar beneden...

Ja niet slecht!!

Ik heb 30000 in de maximale hoogte gezet, maar het lichaam stopt 451 mm na het passeren van de plaat. Ik begrijp niet waarom ze daar bevroren blijft.

Bij jou ook thuis, FLOP1?

hetzelfde met mij!! ...

bizar...

Hallo

Je moet het proberen met een camera.

De nok heeft de vorm van een halve maan zoals eerder uitgelegd.

Het werkt geweldig, ik heb net een test gedaan

Vriendelijke groeten

Hallo

Probeer het met een CAM, het werkt heel goed.

Ik heb net een test gedaan.

In Parijse bistro's (en waarschijnlijk ook elders) hebben de goederenliften twee spitsbogen (zoals bij de gotiek) en dit verhoogt de valluiken. De luiken, eenmaal verticaal staand, voorkomen dat iemand in het gat valt.

Vriendelijke groeten

2 likes

Verwijderd omdat duplicaat

Als een mod dit bericht wil verwijderen

Bedankt

@ Zozo Hoi 

Dit is precies mijn antwoord in de com thread

behalve dat ik hem niet heb verteld dat hij een cam-beperking moest doen, maar het leek me zo voor de hand liggend

die bovendien bestaat op SW de schematische weergave is het leuk om een werking te simuleren

Een andere techniek is het idee van de sprinkhaan, er is een Google-video in schematische weergave

De ketting gaat op en neer

dus een lijn  van een bepaalde lengte

opgehangen aan het deel van de ketting dat omhoog gaat en het openende zijluik X2

Verberg dan gewoon de lijnen die de luiken openen en sluiten

@++

1 like

Het is snel gedaan, maar het is eenvoudig te doen

Vriendelijke groeten

trappe_bistro.gif
3 likes

ah ok zo.... Ik had je advies inderdaad niet begrepen.

Ik ga dit testen en het je vertellen.

een+

Fred

nou ja, dus ik tekende deze nok en ik slaag erin om deze CAM-beperking in te stellen en ok het luik gaat open als ik er doorheen ga, maar ik kan het lichaam niet krijgen om dit luik te verlaten ... in de downhill-modus, dus ik kan niet naar beneden gaan...