Stap voor het openen van het bestand

Hallo

Ik heb net geïnvesteerd in de nieuwe 2018 SP3-versie van SolidWorks en een klant stuurde me een stappenbestand van een kleine assembly. Ik maak het open en dan begint het probleem. Ik heb alle componenten in volume, maar het is onmogelijk om ze afzonderlijk te openen. Ik kan er niets mee (!). Hoe vaak ik ook alle beschikbare menu's heb doorgenomen, helemaal niets. Dus ging ik terug naar mijn versie van 2015 waarmee ik zonder problemen individuele toegang kon hebben tot elk onderdeel. Natuurlijk waren ze oppervlakkig en moest ik ze van tevoren naaien, maar het is zo snel gedaan. Ik heb de vage indruk dat ik mezelf voor gek zet met deze nieuwe versie.

Heeft iemand van jullie een uitleg, bij voorbaat dank

pb_ouverture_step.pdf

Hallo

Heb je geprobeerd je 2015 SW-instellingen op te slaan en ze in 2018 opnieuw te laden om te zien of dit een instellingsprobleem is???

Back-up/herstel van Solidworks-instellingen

Hallo

Dit komt van de nieuwe 3D Interconnect-functie in SW 2018.

Bekijk dit bericht: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/probleme-avec-des-fichier-step?page=0#answer-885674

Fijne dag

4 likes

Ja, de nieuwe functie laadt een 3D-visual en geen volume/oppervlakte-conversie.

Om net als in de 2015-versie te zijn, moet u het vakje "3D-interconnectie inschakelen" in het menu Importeren/algemeen uitschakelen.

1 like