hd-91
2 mei 2015 om 21:42
1
Hallo.
Ik ben een applicatie aan het ontwikkelen en ik ben op zoek naar hoe ik een solidworks-bestand (assembly) in een bepaalde configuratie kan openen met behulp van een "DOS"-commando of iets anders.
Als je enig idee hebt, ben ik er helemaal voor.
Bedankt.
Hallo
Schrijf gewoon de volledige naam (pad + bestandsnaam + extensie) om het te openen, bijvoorbeeld:
C:\test.sldprt
Als er spaties in de mapnamen staan, doe je het volgende:
C:\"Program Files"\"ab cd"\"fichier solidworks avec espaces.sldprt"
Edit : si Solidworks n'est pas lancé, il faut peut-être lancé l'instruction une deuxième fois après une minute (le temps que SolidWorks se lance).
hd-91
3 mei 2015 om 18:02
3
Hallo.
Ik ben het met je eens .PL voor een eenvoudige opening van het bestand.
Maar als mijn bestand bijvoorbeeld meerdere configuraties bevat (bijvoorbeeld: A; B en C).
Hoe forceer ik het om de "C"-configuratie op de opdrachtregel te openen?
Bedankt
1 like
Inderdaad, sorry dat ik de vraag te snel had gelezen!
Ik kon geen argumenten vinden om een bepaalde configuratie te openen, maar ik dacht aan twee oplossingen:
- Het bestand wordt geopend in de laatst gebruikte configuratie, dus sla het op met de configuratie die u wilt! (Niet gedeeltelijk)
- Start een macro met SolidWorks die de configuratie als volgt zal wijzigen:
"C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\SLDWORKS.exe" "/m" "chemin_de_la_macro.swp"
Gebruik in deze macro opendoc6 waar u de configuratie kunt kiezen bij het openen van het bestand:
http://help.solidworks.com/2012/english/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.ISldWorks~OpenDoc6.html
1 like