Open een catia-bestand met solidworks 2018

Hallo

Is SW2018 in staat om .catpart-bestanden te openen? Zo niet, is er dan een andere manier om ze te openen?

Vriendelijke groeten

Hallo

Dit is geen keuze die solidworks biedt in de 2019 versie, dus ook niet in 2018.

Hoewel er hier een oplossing lijkt te zijn, misschien door de launcher

Het hangt er allemaal van af of je het wilt visualiseren of eraan wilt werken.

Het is mogelijk om CGR-bestanden te bekijken (kijk hier, het wordt goed uitgelegd)

Ik stel voor dat je naar deze draad kijkt waar dezelfde behoefte wordt besproken

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo ja sinds SW 2018

U moet activeren onder Extra /Systeemopties / Importeren/  (vink 3D Interconnect inschakelen aan).

Voor een CATPart maakt dit een SW deel aan waarin er een import gekoppeld is aan het CATIA bestand. (als u de native CATIA wijzigt, kunt u het SW-bestand bijwerken).

We kunnen de link met het inheemse CATIA verbreken.

Voor CATProduct kun je in de opties kiezen of je het eerste niveau wilt of niet.

(als u een SW-assembly wilt maken die de CATIA ASS bevat, of als u een SW ASS wilt die de CATIA-componenten bevat).

In geen geval bouwen we de CATIA-geschiedenis opnieuw op onder SW.

Edit: Met een SW Premium-licentie.

3 likes

Hallo

Dank u franck voor de hulp. Ik heb net geprobeerd de opening van de catia gaat goed, maar aan de andere kant, als ik probeer te importeren een stap met meerdere vaste stoffen en dan merk ik dat ik voor een ander probleem sta. Het openen van het bestand werkt niet, het vertelt me dat de vaste stof al een lichaam heeft. In feite heb ik bij het openen geen andere oplossing dan een ONDERDEEL te kiezen, de ASS-sjabloon verschijnt niet en crasht plotseling het openen van het bestand.

Ik zal moeten jongleren met de 3D Interconnect activering, want door het uit te vinken werkt de opening van de trede met meerdere onderdelen.

Bedankt voor je feedback.

1 like

Ja, dat is wat u moet activeren om het SW-bestand te maken dat aan het CATIA-bestand is gekoppeld.

Eenmaal aangemaakt, zijn deze bestanden bruikbaar (zelfs zonder een Premium-licentie)

1 like