Een onderdeel/merk openen vanuit een stuklijsttabel

Hallo

Sinds enige tijd (misschien sinds ik ben overgestapt naar de 2017-versie, ik weet het niet echt) kan ik een onderdeel of assemblage gewoon niet openen door met de rechtermuisknop op een regel in de BOM te klikken. Ik vergeleek met een collega ook onder 2017 heeft hij deze mogelijkheid, door met de rechtermuisknop op een regel van de nomenclatuur te klikken, kan hij het element direct openen. 

Bij voorbaat dank voor uw feedback. 

Vriendelijke groeten

Kijkt u in het "Menu Aanpassen"? die we op het scherm zien

1 like

Hallo

Als u op de kleine zwarte pijlen links van de stuklijst klikt, zouden de miniaturen moeten verschijnen, en als u erop klikt, zou deze moeten openen.

1 like

Hallo

Zoals gezegd @Olivier42 in het menu aanpassen moet u het vakje Ohebben voor "de naam van uw bestand" dat niet is aangevinkt.

2 likes

Ik heb goed gekeken in het menu Aanpassen ja om te controleren of het niet was uitgeschakeld en ik het helemaal niet had, zie foto. 

Ik heb het ook geprobeerd door op de kleine pijltjes te klikken, ik heb wel een voorbeeld van de kamer door over de miniatuur te gaan, maar er gebeurt niets als ik erop klik. 

Ik heb geprobeerd de complexe montagemodus in en uit te voeren om te zien of het daar vandaan kon komen, het verandert nog steeds niets.

zie deze link : http://help.solidworks.com/2012/French/solidworks/sldworks/Bill_of_Materials.htm

Nomenclatuur

U kunt een stuklijst invoegen in tekeningen en assemblages.

Een tekening kan een stuklijst op basis van tabellen of een Excel-stuklijst bevatten, maar niet beide.

Een stuklijst op basis van tabellen is gebaseerd op SolidWorks-tabellen en omvat het volgende:

• Modellen

• Ankers

• Hoeveelheden voor configuraties

• Mogelijkheid om verwijderde items uit de assemblage te behouden (of niet)

• Toon nul aantal

• Exclusief assemblagecomponenten

• Volg de montagevolgorde

• Artikelnummers controleren

• Mogelijkheid om onderdelen en samenstellingen vanaf de tafel te openen. (Klik met de rechtermuisknop op een rij en selecteer Open <model>.)

@+ ;-) 

1 like

Ja, het is precies deze functie waar ik geen toegang meer toe heb. 

1 like

Hallo

Probeer uw instellingen te herstellen, hiermee kunt u de registersleutels weer op orde brengen....

Vriendelijke groeten

1 like