Pack Draftsight Premium A Pan

Hallo, ik heb de eer om een Draftsight premium-pakket te hebben waarvan de licentie niet meer werkt omdat deze niet is verlopen. Ter informatie: het premium-pakket werkt met een "DS License Server"-licentieserver die identiek is aan Catia.

Kan iemand mij helpen?

Draftsight 1.4 op Windows 7 64bit en DSLS-V6R2012x op dezelfde machine.

Bedankt

Hallo

Wat is er precies aan de hand?

Foutmelding bij opstarten?

Onmogelijk om de software te starten?

@+

Sterker nog, begin oktober 2013 (een paar dagen geleden) zijn alle Draftsight-licenties verlopen (versie 1.3). Na onderzoek ontdekte ik dat Draftsight de migratie van softwareversies forceerde door het verval van versies onder 1.31 te forceren. Dus ik heb een Beta 1.4-versie gedownload (dus up-to-date) en toen ik de installatie startte, vertelde ik dat ik graag verbinding wilde maken met de licentieserver. Ondanks het instellen van Draftsight en het controleren of mijn licenties actief zijn, kan Draftsight het niet vinden. Dus ik kan mijn macro's niet gebruiken. Ter informatie ging ik terug naar de ontwikkelaars in de Verenigde Staten... Maar geen concrete antwoorden... Draftsight werkt niet, het valt op en vooral, zonder de licentie ("premium") heb ik geen toegang tot mijn favoriete functies.

Re

Dus daar!!

Ik heb geen oplossing aan mijn kant, sorry.

@+

Hallo

Domme vraag: als je de vorige versie terugzet? Werkt het?

Re

Waarom een bèta trouwens!

Ik heb een V1R4 zonder premium pack, maar dit is geen bèta (zie afbeelding).

@+

draftsight.jpg

Het is duidelijk dat je op Fedora of Ubuntu moet draaien, en in dit geval is het inderdaad een bèta V1R4.0

Zoals in alle bèta's, kunnen er bugs zijn... En als de Amerikaanse ondersteuning niet wist hoe ze u iets moesten vertellen, komt dat omdat u de eerste bent die deze bug heeft gemeld.

Met een beetje geluk wordt het gecorrigeerd wanneer de "niet-bèta" versie wordt uitgebracht...

nou nee, ik zie dat je op Windows ...

Dus inderdaad, je moet de V1R4.0 downloaden die niet meer in bèta is...

In feite waren de bètaversies de 1.3 onder Windows 7 64 bits. Versie 1.4 is een R-versie. Maar het werkt niet. Ik denk vooral dat het Premium Pack niet op een algemene manier wordt gebruikt! Behalve dat het nodig is om scripts te maken. (Script voor het opnieuw importeren van Tell -> DWG-bestanden, opgeschoond, goed lettertype,....).

Hallo mwalti,

In je laatste antwoord roept een woord me toe, trekt mijn aandacht en wekt mijn zintuigen!! Om te gillen.

Alle gekheid op een stokje, je gebruikt een versie van de Tell-software waarmee je bestanden naar DWG hebt geconverteerd. Kunnen jullie mij meer vertellen over deze conversie? Het is misschien mogelijk om de bestanden in het juiste formaat direct in Tell en voor het converteren te zetten. De nieuwste versies van deze software hebben in dit opzicht voor echte verbeteringen gezorgd.

Vriendelijke groeten

1 like

Om Dpusel te antwoorden, dwingt Draftsight updates van eerdere versies af door "Verlopen versie" toe te passen, ook al hadden we in feite nog 6 maanden rechten over. Hierdoor is het niet meer mogelijk om oude versies te gebruiken (in oktober 2013 was het allemaal voor 1.31). Het ergste is dat het in een goed verborgen Draftsight US-nieuwsbrief was dat de informatie werd gevonden. Toen in een tijdsbestek van 1 week 5 posities (1 premium en 4 normaal) een beetje willekeurig vervielen, was het paniek. Ik heb standaard meer over dan de premium.

Reageer op Jmsavoyat,

Effactive hebben we 2 PC's (zeer oud) met TELL 2011. We hebben een macro (onder Tell) die bulkconversie van TELL-bestanden naar DXF en PDF uitvoert. Dan hebben we een aantal scpits onder "DOS" windows7 die de bestanden verzenden, en starten Draftsight met een macro (het verwerken van ongeveer 40.000 bestanden, waarvan sommige erg oud en groot zijn). In Draftsight wordt de macro opgeschoond, wordt het nieuwe titelblok ingevoegd (zelfde formaat als de tekeningen in Solidworks), worden de tekeningen (lagen) bijgewerkt, worden de lettertypen, de soorten lijnen gewijzigd, ... Ik was het vergeten, de Tell werkstations zijn oud (maar erg oud onder Windows 2000 dus geen update mogelijk). We zijn een jaar geleden overgestapt op SW voor 3D op nieuwe werkstations. Draftsight zorgt voor 2D. Ter informatie, we hadden ook oude Autocad LT die zijn geconverteerd naar Draftsight maar in dit geval naar Ubuntu-versie.

Re

Ter informatie: uw Tell 2011-versies zijn volledig compatibel met Windows 7, met uitzondering van de sleutel op de parallelle poort die niet meer bestaat op recente pc's, in dit geval is het mogelijk om over te schakelen naar USB-sleutels. Het is dus niet nodig om nieuwere versies te installeren!

Veel succes met SolidWorks!

1 like

Oeps! Ik was niet gekanteld, maar we hadden inderdaad al samen gecommuniceerd tijdens je tijd onder SW.

Vriendelijke groeten

Sterker nog, na een zeer lange zoektocht ontdekte ik zelf dat de client zijn groep onder de licentieserver had verloren. Om de validatie effectief te laten zijn, moest Draftsight worden verwijderd en opnieuw worden geïnstalleerd.

Nu werkt hij weer op volle toeren en mijn macro's ermee.

Goed nieuws !!