CATIA V5 instellen

Hallo

Ik wil graag een onderdeel in een assemblage kunnen wijzigen via de instellingen, om zo een onderdeel te standaardiseren.

Hoeveel ik ook zoek op Youtube en het net, ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Hallo

Kunt u dit toelichten.

Bent u op zoek naar vervanging van een standaard onderdeel in een assemblage (bijv. een lagerbibliotheek, schroeven, enz.)?

Hallo

Nee, ik wil graag een onderdeel kunnen veranderen in een assemblage van een systeem dat ik heb gemaakt.

Voorbeeld: Het bit van een schroevendraaier kunnen veranderen via de instellingen.

Volgens de parameters kun je een component niet "vervangen" (tenzij je een macro uitvoert), maar je kunt wel spelen op de activeringsstatus van de componenten.

Heeft u de KWA-module?

Je zou in het CATProduct een parameter voor het ketentype hebben met een lijst met keuzes: Philips N°1 enz.; pozidrivz enz.; Torx. ..

De selectie activeert het bijbehorende bestand.

Dit betekent dat je in je CATProduct alle tips over elkaar heen hebt gelegd, maar dat alleen de geselecteerde zichtbaar is.

Edit: Als je geen KWA hebt, kun je een Excel-tabel gebruiken om de configuraties te beheren (je moet ook nadenken over het in-/uitschakelen van de assemblagebeperkingen van de actieve/inactieve componenten).

Hallo franck.ceroux,

Dat is precies waar ik naar op zoek was.

Hartelijk dank voor uw antwoorden!

Tristan de Possesse