Afmetingsinstelling: Ruimte tussen de afmeting en de tolerantie

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met de toleranties. Er is een kloof tussen de beoordeling en de tolerantie, maar het is onmogelijk om de instelling te vinden... (zie bestand)

Kun je me helpen?

Nog een vraag:

Is het mogelijk om de toleranties in hoogte te positioneren? omdat ik graag de tolerantie voor symmetrie hoger zou willen hebben in plaats van onderaan te staan.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Vriendelijke groeten

cotation_2.png
1 like

Voorbeelden van tolerantie en maatnauwkeurigheid

U kunt de tolerantie- en precisieopties instellen in de Dimension Value PropertyManager , zoals wordt weergegeven in de volgende voorbeelden.

Als de ruimte meerdere configuraties heeft, klikt u op Configuraties om de geselecteerde configuraties te bewerken.

Wijzigingen in de toleranties van de rijafmetingen in de tekening worden doorgegeven aan het model.

BasischHiermee voegt u een kader toe rond de tekst aan de zijkant. Bij geometrische dimensionering en tolerantie geeft Basic de theoretisch exacte waarde van de dimensie aan.

BilateraalGeeft de nominale afmeting weer, gevolgd door afzonderlijke boven- en ondertoleranties. In button_dim_tol_max.gif en button_dim_tol_min.gifstelt u de waarden in voor de hoeveelheden boven en onder de nominale waarde.

GrensGeeft de boven- en ondergrenzen van de dimensie weer. In button_dim_tol_max.gif en button_dim_tol_min.gifstelt u de waarden in voor de hoeveelheden boven en onder de nominale waarde. Tolerantiewaarden worden opgeteld bij en afgetrokken van de nominale waarde.

SymmetrischGeeft de nominale afmeting weer, gevolgd door de tolerantie. Stel in button_dim_tol_max.gif, stel dezelfde waarde in voor de hoeveelheden boven en onder de nominale waarde.

MINGeeft de nominale waarde weer met het achtervoegsel MIN.

MAXGeeft de nominale waarde weer met het achtervoegsel MAX.

AanpassingAanpassingDefinieert tolerantie door classificatie  en alfanumerieke waarden. In dit voorbeeld :
  • Tolerantie dim_tol.png Type = Pasvorm 
  • Beoordeling dim_tol_fit_class.png = Met spelen
  • Aanpassing van de  boring = H8

Hiermee stelt u de tolerantie van de boom in met behulp van een Tree Fit-waarde van g5.

Combineert pastoleranties in een enkele afmeting met :
  • Gestapeld met lijnweergave Bouton dim_tol_fit_stacked_line.png
  • Gestapeld zonder lijnweergave Bouton dim_tol_fit_stack.png
  • Lineair displayBouton dim_tol_fit_lin.png

Gebruikt Fit met tolerantie om de tolerantiewaarde weer te geven. Bore  Fit en Shaft dim_tol_fit_shaft.pngFit stellen automatisch tolerantiewaarden in.

dim_fit_w_tol_update.gif

Gebruikt aanpassingswaarden  zonder ze weer te geven door Tolerantietype  dim_tol.pngin te stellen op  Aanpassing (alleen tolerantie).

@+ ;-) 

Hallo gt22,

Bedankt voor je antwoord, maar het helpt me niet :/

1 like

Gevonden, dit komt van mijn lettertype