Hallo allemaal,
Ik kan er niet achter komen hoe ik een set onderdelen moet instellen. Dat wil zeggen dat alle afmetingen gebaseerd zijn op slechts één in een assemblage. Wanneer u deze afmeting wijzigt, verandert de hele assemblage.
Bovendien hangt het voor sommige kansen af van een tafel. Een schroef is bijvoorbeeld een M16 voor van de ene naar de andere kant, dan een M15 van de ene kant naar de andere, enzovoort.
Op dit moment heb ik een boom volledig geparametriseerd met het vergelijkingsmenu dat ik aan een extern bestand heb gekoppeld, maar als ik meerdere onderdelen van een assembly aan hetzelfde externe bestand koppel, beugs alles.
Ik heb het ook geprobeerd met een familie van onderdelen, maar ik zie niet hoe ik verschillende onderdelen aan elkaar kan koppelen.
Bij voorbaat dank voor uw kostbare hulp
Een eenvoudige optie:
- Maak een schets in uw assemblage met een segment waarvan de lengte uw parameter is.
- Maak in delen een schets met een segment waarvan de lengte gerelateerd is aan de vorige schets (in-context bewerking).
- Stel elk van de onderdelen in op basis van de schets.
3 likes
Hallo
Deze "referentie" schetsmethode is ook degene die ik gebruik, het is eenvoudig en effectief en als de link verloren gaat of als u deze wilt wijzigen, is dit gemakkelijk te doen.
Ik plaats een schets in mijn hoofdassemblage en zet die schets om in een schets van elk van mijn onderdelen om de verbinding te behouden:
esquisse_de_reference.jpg
2 likes
Bedankt voor je antwoorden, maar weet je hoe je een parametrisering kunt maken door onderdelen in een tabel te selecteren. De lengte van een spiebaan zal bijvoorbeeld niet lineair variëren. bijv. voor onze referentiedimensie tussen 100 en 150, sleutellengte = 30, voor onze referentiedimensie tussen 150 en 200, sleutellengte = 40 , enz... voor een dozijn van de waarde
Door te spelen met de formules op SW-niveau of in een XL-bestand, door de "als"-functies te stapelen, zou het mogelijk moeten zijn.
Of als je voorbeeld realistisch is en je hebt geluk, hebben we "lg key" = "bovenste intervallimiet"/5 (30=150/5), wat nog beter zal zijn.
Dat is wat ik mezelf vertelde terwijl ik de taxus deed. Het gaat nog lang duren, maar zolang het haalbaar is... Mijn voorbeeld is helaas niet realistisch... En dus praat je over het invoeren van de formules in excel (wat ik liever zou hebben), het doorlopen van een deel familie of is er een andere manier om excel en solidworks te koppelen?
Ik dacht inderdaad aan een familie van onderdelen, ook al is er maar één configuratie.
Maar als we eenmaal onze waarden in onze familie van onderdelen hebben (die we in VBA kunnen programmeren voor meer snelheid), is het dan mogelijk om deze waarden terug te sturen naar de assemblage? Dat wil zeggen om ze in andere kamers te kunnen gebruiken?
Volgens het principe van de referentieschets wel, maar je zult SW moeten vragen om de set meerdere keren achter elkaar opnieuw te berekenen (met Ctrl-Q) zodat deze correct wordt bijgewerkt.
Ik vraag me af of het niet wenselijker zou zijn om de caculs in elke kamer te spelen.
1 like