Ik wil graag een BOM-model (Solidworks) maken waarbij de toenemende sortering van mijn eerste kolom standaard al is geïntegreerd. Ik zou ook graag een rij onderaan mijn tabel automatisch kunnen integreren met de totale som van een van de rijen. Maar elke keer dat ik het maak en opsla om mijn tabelsjabloon aan te passen, houdt het geen rekening met deze informatie...
Normaal gesproken zou sorteren moeten werken als het correct is opgeslagen in de stuklijstsjabloon. (In ieder geval voor Solidworks 2022... Ik weet niet welke versie je gebruikt...) https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/t_save_bom_sort_setting.htm?id=484a5ddc85fd4a6ba1b94d96fa318a24#Pg0 Voor de lijn van " Somme " Totale, ben ik veel minder zeker... vooral omdat het sterk afhangt van het type stuklijst dat wordt gebruikt, bijvoorbeeld stuklijsten met gelaste elementen gedragen zich niet op dezelfde manier als een stuklijst van het type stuklijst... Ik denk niet dat we een " Vergelijking " Rij aan het einde van de tabel kunnen toevoegen, een " Vergelijking " kolom ja, maar geen rij... Vergis ik me?
Nee, je hebt gelijk, ik heb het al geprobeerd en ik denk niet dat ik de enige ben. Aan de andere kant moet het, net als bij gelaste constructietabellen, mogelijk zijn om een kolom toe te voegen met het totaal van alle rijen van de tabel van de betreffende kolom.
" Als iemand begreep wat ik net zei, is dat omdat ik me slecht heb uitgedrukt "