Ik ben hier om uw hulp te vragen met betrekking tot een onderwerp van gewalst plaatwerk en verlies van lagen in Solidworks 2022.
Heel eenvoudig, ik heb een cilinder gemaakt met een diameter van 23,9 m (grote tank ) die ik zonder problemen plat kan zetten.
Daarnaast heb ik een 2D AutoCad plan dat de afvlakking van dezelfde cilinder voorstelt. Wanneer ik een tekeningexport doe van SolidWorks naar AutoCad en ik leg de platte uitvouwing over elkaar heen (in gele kleur op de onderstaande schermafbeelding), heb ik een gebrek aan materiaal van ongeveer 6 m (75.08406 m voor het AutoCad-plan en 69.2391618 m voor het geïmporteerde Solidworks-plan).
Als ik de formule voor het berekenen van de afvlakking van een cirkel (DxPi) bekijk, krijg ik 75,08406m. dus mijn AutoCad plan is goed, dan moet ik de buigverliesinstelling in de SolidWorks plaatwerkmodule corrigeren.
En nu ben ik aan het drogen! Als je ooit de oplossing hebt om de juiste lengte plaatwerk uit te rollen, dan ben ik er helemaal voor.
In het buiggebied kiest u k-factor en 0,333 (neutrale vezel op 1/3 van de dikte) voor een dikte groter dan 3 mm of 0,5 voor een kleinere dikte. Als je kiest voor k-factor kun je geen 6m verschil hebben. Misschien slechte gegevens in de parameter voor buigverlies. Voorbeeld hieronder met ep10mm dév=75.051 voor 10mm plaatwerk, indien nodig kun je de k-factor iets aanpassen om dichterbij te zijn, maar op een grote diameter zullen de duizendsten niet veel spelen.
Ik heb ingespeeld op de waarde van de K-Factor om zo dicht mogelijk bij de gewenste waarde te komen. het lijkt te werken, ik ga proberen om het extract te doen naar AutoCad en superpositie alles om te zien of het goed is.
Nou, na het testen werkt het. Ik heb mijn K-factor aangepast tot 1 om zo dicht mogelijk bij mijn gewenste beoordeling te komen. Gelaagdheid werkt goed. Het verbaast me dat het alleen aan dit verhaal te wijten is, maar des te beter. Bedankt voor je hulp
Door de K-factor naar 1 te brengen is het alsof je de ontwikkeling met de neutrale vezel aan de buitenkant neemt, wat niet dom is op zo'n grote Ø met een dikte die uiteindelijk te verwaarlozen moet zijn ten opzichte van de Ø. Vergeet niet het juiste antwoord te selecteren. Anders mooie tank, is het om je water op te vangen dat verloren is gegaan in je tuin?
@sbadenis Oh ah nee, ik heb niet zo'n grote tuin Het is een tank voor een methanizer (biogasproductie). En ja, in mijn geval varieert de dikte van de plaat tussen 15 mm en 5 mm, dus erg klein in vergelijking met de diameter van 24 m. Dus dat is meer dan genoeg voor mij om mijn vlakke afwikkeling over autocad 2D-plannen van de leverancier te leggen (om mijn kranen buiten de overlappingsgebieden van het plaatwerk te plaatsen) Nogmaals bedankt