onder SW2014 heb ik een tabelsjabloon gemaakt voor de lijst met gelaste onderdelen die ik tijdens een tekening invoeg, waardoor ik altijd dezelfde nomenclatuur kan hebben.
Mijn probleem is dat sommige kolommen niet automatisch worden ingevuld. Ik ben genoodzaakt om terug te gaan naar mijn 3D, om naar de eigenschappen van de gelaste onderdelenlijsten te gaan en vervolgens naar de kolom van de "naam van het eigendom" om handmatig de ontbrekende naam toe te voegen die overeenkomt met de titel van de kolommen van mijn nomenclatuur.
Mijn vraag is, hoe stel ik de tabel "Eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen" definitief in, zodat wanneer ik een nieuw onderdeel aanmaak, deze correct wordt gevuld, waardoor mijn stuklijsttabel volledig kan worden gevuld?
Er is een bestand dat deze eigenschappen groepeert. Zijn naam is weldmentproperties.txt.
Om het te vinden, moet je zijn weg zoeken in Tools/Options/File Locations/Welded Construction Properties Files. Dit is de voorlaatste (voorlaatste) op de lijst.
Wanneer u dit bestand heeft, kunt u de eigenschappen toevoegen waarin u geïnteresseerd bent.
Bedankt voor je antwoorden, maar ik zit op een gelaste constructie en de tabel van mijn nomenclatuur zal zoeken naar de parameters van de lijst met gelaste onderdelen en niet naar de eigenschappen van het bestand.
Hier is de tabel die ik op de pc wil wijzigen. Momenteel opent het met de 5 regels "LENGTE, HOEK1, HOEK2, enz... ". Ik weet hoe ik een 6e en dan een 7e moet toevoegen, enz... maar mijn probleem is dat wanneer ik een nieuwe kamer maak, de array die in PJ is, terugkomt in deze configuratie. SW behoudt niet de regels die ik eerder kon toevoegen.
Vaak zijn de eigenschappen van gelaste onderdelenlijstitems afhankelijk van de profielen, in dit geval is het voldoende om de * te openen. SLDLFP en om in het "eigenschappenbestand" de lijst met gewenste eigenschappen en hun waarde in te vullen
Bijvoorbeeld: Beschrijving -> Vierkante buis 40x40 ep 4
Dus bij het maken van het artikel over de lijst met gelaste onderdelen, zal het deze informatie ophalen...
Aan de andere kant voor de eindkappen, de versterkingen, de extrusies... Geen redding, je moet het handmatig doen.
EDIT: Ik had nog niet gezien dat @benoit.lf het antwoord al had gegeven
Ik wil bijvoorbeeld regel 5 "MATERIAAL" vervangen door "MATERIAAL" te schrijven en dat de volgende keer dat ik een onderdeel maak, regel 5 bij de naam "materiaal" blijft omdat het momenteel terugkeert naar zijn oorspronkelijke naam "materiaal".
Niet echt, want de volgende keer dat ik een nieuw stuk ga maken, moet ik terug naar regel 5 met het drop-down menu (ingesteld door het weldmentproperties.txt bestand). Wat ik wou was deze tafel kunnen bewaren, zodat hij elke keer hetzelfde blijft.
Bij het maken van een gelaste assemblage worden de buizen en profielen nog steeds benoemd volgens de originele bestanden, maar toevoegingen zoals platen en platen blijven leeg. Daarom hebben we een macro gemaakt waarmee je alle onderdelen kunt benoemen die niet automatisch zijn in gelaste constructies.
Sorry dat ik een oud onderwerp opgraaf, maar de tutorial die uitlegt hoe je de manipulatie moet uitvoeren, is niet langer toegankelijk. Weet je waar ik het kan vinden?