SmartProperties-configuratie onmogelijk op mijn werkstation

Hallo

Ik wil de SmartProperties-instellingen (de tool van myCADtools) wijzigen, maar wanneer ik de .XML bestanden uitpak en naar "Instellingen" ga, zie ik de eigenschappen niet om ze te wijzigen.

Ik kan ze alleen zien als het .XML bestand is gearchiveerd, maar omdat het alleen-lezen is, worden de eigenschappen grijs weergegeven omdat ze niet kunnen worden gewijzigd.

Ik heb verschillende XML's geprobeerd en ze doen allemaal hetzelfde.

Heeft iemand ooit dit probleem gehad en weet hij hoe hij er vanaf kan komen?

Bijgevoegde afbeelding: links het uitgepakte bestand en rechts het gearchiveerde bestand.

Anthony

personnalisation_de_smartproperties.png

Hallo

In mijn herinnering had de trainer bij Axemble ons geadviseerd om de configuratiebestanden niet in de EPDM op te slaan.

Het helpt je niet veel, sorry.

Hallo

U moet de configuratiebestanden inderdaad niet in de PDM-kluis plaatsen, maar op een server die toegankelijk is voor alle werkstations.

Als de bestanden alleen-lezen zijn, kunnen de instellingen niet worden gewijzigd.

Herdefinieer de bestanden buiten de PDM-kluis in de instellingen.

Philippe

Wetende dat alle werkstations die toegang hebben tot SolidWorks ook toegang hebben tot de EPDM, dus ik zie niet in waarom het een probleem zou zijn.

Al onze bestanden staan onder EPDM en ik zou in staat moeten zijn om de XML te wijzigen door ze eerder te hebben uitgepakt ...

Ik zal het proberen door de bestanden uit te besteden.

Ik heb het net geprobeerd, maar het is precies hetzelfde buiten de EPDM, ik zie alleen de inhoud van de XML als ik het bestand alleen-lezen maak, en het verschijnt leeg als het dat niet is.

Nu wilde ik de links terug naar EPDM zetten en heb ik niet meer het drop-down menu met mijn XML terwijl de bestanden en mappen hetzelfde zijn als voorheen.

Is er een andere plaats om SmartProperties in te stellen dan door een XML-bestand per type te selecteren en op "Instellingen" te klikken?

Het is me dus gelukt om de juiste opties te herstellen via een instellingenbestand in vergelijking met mijn laatste opmerking.

Maar mijn aanvankelijke probleem blijft, wat raar is, is dat mijn collega (die precies dezelfde EPDM-rechten heeft) als ik de XML kan aanpassen zodra deze thuis is geëxtraheerd.

En het werkt niet, zelfs niet als ik mezelf in Admin zet, terwijl ik bij mijn collega in Amin ben, het werkt ook, dus het is geen kwestie van recht.

In het slechtste geval pas ik de XML op zijn werkstation aan en als het werkt, blijft het op de EPDM staan...

Als gevolg hiervan ben ik erin geslaagd om de XML handmatig te wijzigen zonder de SmartProperties-instellingen te doorlopen en het werkt.

Het verklaart mijn probleem nog steeds niet, maar het is me gelukt om te doen wat ik wilde.

Ik heb nog een vraag over SmartCounter ;-): http://www.lynkoa.com/forum/mycadservices/modifier-incr%C3%A9mentation-de-compteurs-automatiques-smartcounter

Ter informatie: na vele uren doorgebracht te hebben met Visiativ support en mijn IT-afdeling over dit onderwerp, weet niemand waar het vandaan kan komen.

Een collega die dezelfde installatieconfiguratie heeft als ik (op Windows 10) vindt dit probleem niet, ik slaag erin om op alle andere werkstations dan de mijne te wijzigen (onder mijn Windows- en EPDM-sessie). Het probleem herhaalt zich ook buiten EPDM.

Visiatv-ondersteuning vond het probleem dankzij een ontwikkelaar: het kwam uit een tijdelijk bestand met de naam "SauvegardeSmartProperties.xml" dat beschadigd was. Na het verwijderen van de tijdelijke bestanden is het probleem opgelost. Het was allemaal stom, maar niemand had het gevonden na vele uren zoeken...

Ik ga nu CCleaner installeren om deze bestanden regelmatig op te schonen.