Converteer een Soldworks-tekening naar PDF-parameter

Hallo allemaal,

Terug van vakantie en al een klein probleempje met Solidworks.

Niets ernstigs, maak je geen zorgen.

Als ik een tekening maak en deze converteer naar pdf, heeft solidworks plezier met het veranderen van mijn lettertype, mijn notities, afmetingen, namen (kortom, alles).

Heb je een idee voor hem om mijn mooie lettertype in mijn pdf's te behouden?

Bij voorbaat dank

Fred

Hallo

Hoe converteer je je PDF?

Er zijn verschillende mogelijkheden: opslaan - converteren naar PDF, of door een PDFCreator-stijl printer?

Is het probleem nieuw?

Als dit het geval is, kunt u proberen de SolidWorks-instellingen opnieuw in te stellen.

1 like

Door het PDF-formaat te selecteren, moet u op "Opties" klikken en "Lettertypen insluiten" aanvinken

pdf.png
3 likes

Goed gedaan @Bart:

"Neem lettertypen op. Het instellen van lettertypen wordt onderdeel van het document, waardoor de bestandsgrootte toeneemt, maar ervoor zorgt dat de lettertypen worden ingesteld zoals in het originele document."

1 like

Oh, dat zal de pdf zeker verzwaren.

Soms, op een pdf met meerdere weergaven, zijden en tekst, kan ik tot 20 MB van het bestand krijgen!! :p

2 likes

Het vakje "lettertypen insluiten" is aangevinkt.

Voor de conversie ga ik via "opslaan als" of de MyCad-tools en het verandert mijn lettertype.

Als ik afdruk via mijn pdf-printer (PDF Complete) werkt het, maar het plakt een s****-logo in de linkerbovenhoek van de kaart.

Als je tot op de letter de afbeelding volgt die ik aan je heb bijgevoegd op mijn oude post.

Lukt het niet?

(Thuis heb ik deze configuratie, en alles is nikckel)

Gebruikt PDFCreator in plaats van PDFComplete, het is gratis en open source:

http://www.pdfforge.org/pdfcreator

1 like

Ik volgde alles zoals je afbeelding, en altijd hetzelfde:(

En je hebt mijn eerste vraag niet beantwoord:

"Is het probleem nieuw?

Als dat het geval is, kunt u proberen de SolidWorks-instellingen opnieuw in te stellen."

Hieronder vindt u de procedure:

je moet proberen de SolidWorks-instellingen opnieuw in te stellen om te zien of het niet  afkomstig is van de configuratie van het werkstation:

Sluit SolidWorks.

Ga naar regedit (Start > Run > regedit) en hernoem vervolgens de map met bijvoorbeeld _OLD (om de instellingen later te herstellen):

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Solidworks \ SolidWorks .... afhankelijk van de versie die u wilt resetten.

Wanneer u SW opnieuw opstart, heeft u de "fabrieksinstellingen"

De licentiesleutels zitten op een andere plek, dus geen risico's.

Aan de andere kant, als het het probleem oplost, is het vrij ingewikkeld om te weten welke parameter in het bijzonder het probleem veroorzaakt !

Als u een oudere kopie van de instellingen hebt bewaard, moet u deze proberen, of indien mogelijk de instellingen van de computer van een collega overnemen.

Anders moet je alle instellingen met de hand herstellen, in de hoop de bug later niet te vinden !

Of laatste oplossing, herinstalleer of repareer de SolidWorks installatie!

Zie deze link : http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/Install_Guide/t_repairing_installation.htm

Wat betreft de nieuwigheid van het probleem, ik weet het niet.

Dit is de eerste keer dat ik mijn plannen heb omgezet naar pdf. Meestal bewaar ik ze in soldiworks-formaat. Maar omdat het een groot probleem is, heb ik mijn plannen omgezet naar pdf om ze sneller opnieuw af te drukken.

Als het doel massaal afdrukken is, kunt u de SolidWorks Job Scheduler gebruiken om alle plannen voor een map (of assemblage?) af te drukken:

http://help.solidworks.com/2012/French/solidworks/swtaskscheduler/r_task_sched_task_sidebar.htm

Je hebt de PRO-versie van SolidWorks nodig denk ik, en als je WorkGroup PDM hebt, kun je alle plannen van een project printen:

http://help.solidworks.com/2013/French/PDMWorks/c_SolidWorks_Task_Scheduler_scheduling_WPDM.htm

Stomme vraag, maar waarom probeer je het niet in Jpg.

Wat is de naam van het lettertype dat je gebruikt?

Ik ga de taakplanner testen.

1 like

Voor de taakplanner heb ik de 2012-versie en ik werk eraan...... Solidworks 2014

Ik gebruik het lettertype ISOCOPEUR

Voor de JPG met Batch Converter heb ik ook een storing met de volgende uitleg: Kan het bestand niet in JPEG-formaat genereren: De RPC-server is niet beschikbaar. (Uitzondering op HRESULT: 0x800706BA)

Hallo

Uittreksel uit Solidworks Help: "Om een document met niet-Engelse tekens in PDF-formaat op te slaan, moet het lettertype Arial Unicode MS op uw systeem zijn geïnstalleerd"

Is dit het geval?

Anders denk ik dat het uit je lettertype komt, probeer het lettertype te wijzigen en kijk of het nog steeds hetzelfde probleem voor je veroorzaakt.

Hallo

Het moet van hem zijn! Ik heb getest door het lettertype te veranderen in Comic zonder MS om te testen en SW doet de pdf correct.

Het probleem komt dus van het lettertype.

We zullen proberen ermee om te gaan.

Hartelijk dank voor uw hulp, betrokkenheid en antwoorden.