Een assemblage instellen of beheren door de afmetingen te wijzigen

Hallo

Ik heb een probleem met mijn eenvoudige montage. Het bestaat uit een geëxtrudeerd vierkant met een gat in het midden en een cilinder. Het gat en de cilinder hebben dezelfde diameter omdat deze erin genest is. Dus een vierkant met een gat waarin de cilinder is genesteld. De dikte van de extrusie is gelijk aan de grootte van de cilinder in het vierkant. Ik zou graag willen weten hoe ik het zo kan maken dat wanneer ik de diameter van de cilinder vergroot, het gat ook volgt en omgekeerd wanneer ik de grootte van de cilinder verklein, het gat krimpt en er dus geen vacuüm meer ontstaat. Ik zou daarom de afmeting  van de diameter van de cilinder en die van het gat willen controleren door een enkele afmeting te veranderen. Ik heb een globale variabele "d" toegevoegd die overeenkomt met de diameter van het gat en de cilinder, maar ik weet niet hoe ik ze aan elkaar moet koppelen en als het in de montage is dat het moet worden gedaan, hoe kan ik het dan doen ? Ik ben op zoek naar het met DriveWorksExpress ook, maar ik betwijfel of ik kan spelen aan beide kanten van de 2 verschillende delen tegelijk, maar het moet te doen zijn.

Weet iemand of heeft iemand een idee hoe verder te gaan met het controleren of instellen van dit zeer eenvoudige systeem alstublieft?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Vriendelijke groeten

David.

Hallo

Er zijn verschillende oplossingen, afhankelijk van of u wilt dat de kubus de cilinder aandrijft, de cilinder de kubus aandrijft of beide...

U kunt de schets van uw cilinder in de assemblage bewerken en uw diameter definiëren aan de hand van die van het gat (gelijke relatie, coradiale schets, entiteiten omrekenen...). Dit komt overeen met de eerste 2 gevallen, afhankelijk van of u de schets van de diameter of die van het gat bewerkt.

U kunt een proefschets maken in uw assemblage en een relatie tussen deze schets en uw twee diameters in uw onderdelen aanbrengen.

Er zijn zeker andere manieren om het te doen. Dit zijn gewoon degenen die ik gewend ben te gebruiken.

1 like

Hartelijk dank voor uw antwoord Pascal.

Ik probeer deze methoden meteen.

Vriendelijke groeten

David.

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet. Dus ik heb geprobeerd om in de schets van de cilinder te gaan (die controleert) en ik heb wel relatie toegevoegd (ik heb de Engelse versie van Solidworks 2019) maar ik weet niet precies wat ik moet selecteren. Logischerwijs wilde ik de omtrek van de cilinder en die van het gat nemen (gemaakt met alleen een verwijdering van materiaal) maar het werkt niet. Ik heb ook een conincidence constraint tussen de contour van de cilinder en het gat zodat de cilinder in elkaar kan passen en dat zou geen probleem moeten zijn denk ik. Ik heb ook geprobeerd de entiteiten om te zetten, maar het toeval was een probleem. (omdat de beperking de cilinder in het gat fixeert).

Ik ga mijn montage toevoegen, als je een paar minuten hebt natuurlijk, kun je even kijken?

Nogmaals bedankt voor alles.

Vriendelijke groeten

David.

ass1.sldasm

Hallo

Als ik het goed begrijp, wil je twee stukken aan elkaar koppelen, om dit te doen hoef je alleen maar te dubbelklikken op het ronde deel in de assemblage zodat de afmetingen verschijnen en dubbelklik op de afmeting van de diameter om het te bewerken en een gelijke te plaatsen, klik dan op het vierkante deel met het gat en dan klik je op de afmeting van de diameter zodat ze aan elkaar worden gekoppeld. Als u de afmeting van de vierkante muntdiameter wijzigt, volgt de andere.

1 like

Hallo

U moet het onderdeel in de assemblage bewerken (klik met de rechtermuisknop op het onderdeel dat u wilt bewerken)

En om je cilinder  te maken gebruik je de schets (de bovenkant) of de stop van het boren. die je omzet in een schets

Ik geef een voorbeeld

ass1.sldasm
1 like

Hallo

Heel erg bedankt ac cobra 427 en Bruno voor je antwoorden.

Ik kom dit meteen proberen.

Goedenavond Bruno,

Kunt u mij dit in meer detail uitleggen? Op uw opnamen, wanneer u het 2e onderdeel (cilinder) bewerkt , zien we de cilinder niet en als u zegt dat we de cilinder maken met behulp van de boorstop , betekent dit dan dat de assemblage alleen uit het vierkant is samengesteld en dat we de gatenstop gebruiken om de cilinder te maken?

Waarom zien we de cilinder in de boom als je deze bewerkt?

Samenvattend, kan ik van mijn 2 onderdelen in de assemblage wijzigen waar ik het vierkant met het gat zou moeten maken en dan vanaf dit vierkant moeten beginnen en de cilinder moeten maken?

Bedankt dat je me jouw kant op hebt gestuurd . De cilinder is de basiscilinder die ik in de montage had of heb je hem gemaakt op basis van de schets van de gatenstop? Ik zeg dit omdat ik de cilinder niet zie op je 2e foto. 

Alvast bedankt voor uw feedback.

Vriendelijke groeten

David.

OK 
Mogelijkheid 1 (langzaamste)

De onderdelen worden afzonderlijk in bestanden getekend en vervolgens in elkaar gezet. Vervolgens wordt de schets van de cilinder door de rand genoemd.

Ter info: deze creatiemodus  geeft 3 bestanden: "C1.sldprt" het vierkant, "cylinder.sldprt" de cylidra en "ass1.sldasm".
omdat je de C1 en cilinderonderdelen niet hebt geplaatst, konden ze niet worden geladen.

Zodra de onderdelen zijn getekend
U moet de schets van de cilinder "bewerken" met een rechtermuisklik.

Vervolgens moet de schets worden gewist, de cilinder worden gestopt en de entiteiten worden omgezet.
Het is mogelijk om (bij voorkeur) te spelen met de feature offset-entiteiten.

Mogelijkheid 2 (mijn voorkeur) om alles in één montage te doen
Ik zal proberen te antwoorden met een TUTORIAL

Nogmaals bedankt voor je antwoord Bruno.

Inderdaad, ik zal de 2 stukken samenvoegen.

Dit is het beeld dat ik heb als ik de schets van de cilinder aan het bewerken ben.

Het zou geweldig zijn de tutorial bedankt voor alles.

Hier is het vierkant met het gat.

c1.sldprt

En hier is de cilinder.

Bedankt.

cilinder.sldprt
Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt. Volg deze koppeling om toegang te krijgen tot deze zelfstudie: Verschillende onderdelen in een assemblage besturen
1 like

David

Je moet de volgende stap zetten!

Wist de schets, sneed de cilinder in secties en liet de entiteiten converteren.
Het is mogelijk om (bij voorkeur) te spelen met de feature offset-entiteiten.

of stuur je schets coradiaal terug

1 like

Heel erg bedankt Bruno voor je hulp en de tijd die je hebt besteed aan het uitleggen aan mij en ook voor je tutorial die goed in detail is uitgelegd .

Dit zal me helpen om vooruit te komen voor de toekomst.