Een assembly opzetten vanuit een Excel

Hoi allemaal

Ik zou graag een bepaald aantal componenten in Excel willen kunnen instellen en ik zou graag willen dat SolidWorks ze voor mij opent in een assembly, zelfs zonder beperkingen. Ik zou hem gewoon de map kunnen vertellen waar hij bijvoorbeeld de onderdelen kan halen om hem te halen.

Is het mogelijk? Zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank.

Fijne dag allemaal.

1 like

Hoi Seb,

Als u een myCADtools-abonnement heeft, kunt u de tool gebruiken: PilotAssembly, waarmee u alle afmetingen van de assemblage en onderdelen kunt ophalen, u kunt ze wijzigen via de Excel-sheet, de wijzigingen in bulk toepassen en vervolgens een samenstelling van uw assemblagebestand om mee naar huis te nemen om een nieuwe versie te maken.

Succes

Mick

2 likes

Hallo Mick,

We hebben inderdaad een abonnement op myCAD-tools en ik heb gekeken naar het hulpprogramma PilotAssembly.

Zoals je zo goed zegt, kan ik de afmetingen van de componenten wijzigen. Aan de andere kant, als ik een bibliotheek met componenten heb met bijvoorbeeld gedownloade engines, hoe wijzig ik dan degene die in de assemblage aanwezig is?

Dank u in ieder geval voor uw antwoord.

Ik zou op dezelfde manier zeggen, het is tijdens de samenstelling om mee naar huis te nemen dat u de naam van uw motor wijzigt om de wijzigingen aan het originele onderdeel niet te beïnvloeden.

In de hoop dat ik de vraag goed begrepen heb:)

1 like

Hallo

Kunt u uw vraag verduidelijken, wat bedoelt u met het wijzigen van een gedownload onderdeel?

Bedoel je het vervangen van de een door de ander in een assemblage?

@+

2 likes

In feite zal ik een typische assemblage hebben (motor, pomp, accessoires,...) en alleen dan wil ik de referenties kunnen selecteren van de componenten die ik op een Excel zal vermelden.

Zoals ik het begrijp, haalt PilotAssembly alleen de informatie van de componenten van de assemblage op, maar als een onderdeel niet geparametriseerd (en/of configureerbaar) is, kan ik het niet wijzigen in de Excel.

Ok, ik begrijp het beter. (nou ja, ik denk ;) )

Uw component is een geïmporteerd onderdeel, zonder functie of schets, dus in dit geval staat PilotAssembly u niet toe om het te wijzigen, u zou de functies opnieuw moeten maken (bijvoorbeeld met FeatureWorks)

Mick

En is het wijzigen van de componentreferentie op PilotAssembly niet mogelijk? In plaats van de functies na te bootsen. Want voor een motor zou ik alle afmetingen voor elke ashoogte moeten aanpassen. Om nog maar te zwijgen over de andere componenten...

Nee, PioltAssembly staat helaas niet toe dat u het ene onderdeel door het andere vervangt

Kijk eens naar DriveWorks Xpress!