Een kamer inrichten

Hallo

Is het mogelijk om de afmetingen van een munt in te stellen met een "masker"?

Ik maak bijvoorbeeld een sluitring, ik noem de Ø ext A, de Ø int B, de dikte C en als ik mijn model open, klik ik op het "masker" en vul ik mijn waarden in?

Hallo

Je kunt de families van onderdelen gebruiken, het is niet precies dat, maar het is erg praktisch. Zie deze zelfstudie:

https://www.youtube.com/watch?v=aGZTv99R4hE

3 likes

Ga vervolgens door het gedeelte "Vergelijkingen".
 Je vult al je variabelen in etc... Wanneer u het bestand opent, moet u dit deelvenster openen.

Anders moet je een macro doorlopen, maar het is niet meer dezelfde baan... Vooral als je dit met elk van je kamers wilt doen.

1 like

Hallo

U kunt dit doen met configuraties en uw waarden binden in de aangepaste eigenschappen van het onderdeel.

2 likes

Nog beter is het om uw kamer te beheren via de gepersonaliseerde vragenlijst over eigendommen.

4 likes

Hallo

Ik zou je aanraden om eens te kijken naar DriveWorks Xpress, dat is gratis en beschikbaar in alle versies van SolidWorks.

Het principe is eenvoudig: leg de elementen vast die u in uw onderdelen en samenstellingen wilt besturen, maak uw invoerformulier en definieer vervolgens de relaties tussen het formulier en uw modellen.

Ik voeg een link toe die de mogelijkheden van deze technologie laat zien:

https://www.youtube.com/watch?v=SMUajFOmQkg

Ik ben er zeker van dat het aan uw verwachtingen zal voldoen.

Als je geïnteresseerd bent, heeft DriveWorks ook twee andere versies, DriveWorks Solo en DriveWorks Pro, die veel meer configuratie-opties hebben.

Een voorbeeld van een website die gebruik maakt van DriveWorks Pro-technologie:

http://www.configuremyproduct.com/

Vriendelijke groeten

Thomas

1 like

Hallo

Als je myCADtools hebt, doet de CloneComponents tool dit heel goed

2 likes

Dat is wat ik wilde zeggen Bart , maar ik heb me niet goed uitgedrukt......

Hallo

Net als ik gebruik ik net als @.PL  de onderdelenfamilies en je kunt het zelfs koppelen met de Publisher-configurator.

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

Dank u  voor al uw antwoorden.

Ik heb myCADtools, maar CloneComponents is niet gemarkeerd.

Ik denk dat ik zal proberen een familie van stukken te maken.

Ik kan niet vinden hoe ik de namen van de onderdelen op mijn model kan weergeven, maar alles wordt gecontroleerd in annotatie.

capture_annotations_1.png

Hallo

Ik begreep dit niet helemaal:

"Ik kan niet vinden hoe de namen van de onderdelen op mijn model worden weergegeven, maar alles wordt gecontroleerd in annotatie."

Maar misschien is het makkelijker om een nieuwe vraag te stellen omdat het onderwerp niet echt hetzelfde is.

Hallo

Ik denk dat dat het beste is om te doen. Als je de naam van de configuratie wilt zien, voeg ik een document toe.

nom_piece.docx

In de 2011 heb ik de naam van de afmetingen in het displaymenu gecontroleerd en in de 2016 kan ik deze niet meer vinden.

capture_annotations_2_2011.png

Het is oké, ik heb hem gevonden!!

Oké, je wilde de naam van de ribben... Anders is er dit; Het is sneller.

nom_des_cotes.docx
1 like